Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

Lugn men intensiv

Av D - 18 oktober 2014 22:35

Nu är jag trött, efter en lugn men intensiv dag...

 

Jag vaknade imorse... Ja, jag minns inte när.. Men jag klev iallafall inte upp förrän vid strax innan halv tolv. Då "reglerna" vad gäller mina måltider, nu återigen är borta, blir det lite som det blir, med det här med att äta om dagarna.

 

Så. Ingen frukost idag.

Utan jag klev upp. Stressade in i duschen. Då jag återigen passade på att hinna duscha medans jag varken kunde hitta mamma eller pappa på nedervåningen. Skönt det. För att då slapp jag vad jag hade småoroat mig för igår natt... Att behöva hantera att visa mig med skitigt hår, under en hel måltid eller så.

 

Sedan blev det lunch tillsammans med mamma och pappa.

Det fanns mycket olika bröd som jag ville ha till lunchen. Tillexempel knäckebröd. Vetetub(om det nu heter så), mitt grova favoritbröd som typ bara är frön... Ja. Typ. Jag minns inte om det fanns något mer..

Men då jag är allt utom stor i maten nuför tiden, så orkade jag bara äta en halv skiva av mitt favoritbröd. Med skinka och ost. Och så en kopp kaffe till det.

 

Ja, jag var mätt och belåten. Och nu blev det lite dator en stund. Jag kollade väl det vanliga. Blocket. Lägenheter. Läste bloggar... Ja, och så skrev jag ytterligare ett schema att äta efter. Jo, jag var tvungen. Jag ville bara få skriva ner hur jag tänker. De ideér jag får. Komma fram till en fungerande lösning, som jag kan må BRA av. Både fysiskt och psykiskt.

 

Och ja. Det känns bra. Just det där schemat tror jag på. Och ska jag absolut börja använda mig av när jag väl litar på att jag inte kommer att ta det på för stort allvar. Och just nu var ju inte tiden för det! Det kan jag inte utsätta mig själv för igen. Inte just nu.

 

Efter det. Vattning av växterna(eller om det var innan), och sedan skriva lite punkter på WiteBoardTavlan. Planering inför kommande dagar. Och även tidpunkt för promenad och sortering i kartonger idag.

.. Sedan började jag med kartongerna. Jag hade en timme på mig. För att sedan var jag tvungen att ta min promenad, om jag skulle hinna gå åtminstone en timme.

 

Släpa kilotunga kartonger. Felsorterade och "snart-trasig-i-botten-tunga" kartonger. Stora och otympliga, ut och in genom den smala garderobsdörren.

Ja, jag fick min träning. Och jag fick en del gjort. Sortera papper efter papper. Pärm efter pärm. Slänga. Spara här och spara där. Porslin och kläder. Böcker och en massa badsalter... Ja, och helt oandvänbart skräp... Ja, och så mina gosedjur såklart. Och mer därtill..

Ja, MASSOR, helt enkelt!

 

Alla halvklara kartonger, staplade jag på hög vid väggen i mitt rum. Och de som var klara att tejpas ihop, hamnade i garderoben igen..

Det blev en fika mitt i sorterandet. Då det skulle bli sen middag idag. 20åringen var på besök, och pappa och han skulle övningsköra honom hem, vid middagstid..

 

Vid denna fikan, åt jag MYCKET. Jag bobbade i mig både Vetetub med skinka och ost. En liten crisp(eller vad de nu heter, dessa små platta knäckesaker) med någon slags mjukost på. En hembakad kanelbulle... Och FYRA småkakor(!)...

... Japp. Jag var nog rätt så hungrig efter dagens slit =)

Sedan var det upp hit och fortsätta med det jag höll på med. För att sedan avsluta det hela. Stoppa hörlurarna i öronen. Radion. Och så ta en rask promenad. Med paraplyt i handen... Bara ifall att.

 

En timme hade jag på mig. Och då jag inte visste hur lång tid just den rundan skulle ta, gick jag rätt så fort, och njöt aldrig riktigt av lugnet i naturen. Men det var ändå skönt att komma ut. Ut och röra på sig.

... En halvtimme senare, var jag hemma igen. Det gick fortare än vad jag trodde. Och jag blev förvånad när jag tittade på väggklockan i hallen.

 

Upp hit en stund... Och kolla lite på datorn. Minns inte vad jag gjorde. Men kanske spelade jag... Nej, det känns inte som det. Jag MINNS verkligen inte vad jag gjorde häruppe innan middagen... Jo. Jag skulle nog precis börja läsa bloggar, när mamma ropade upp att det var mat.

 

... Jag åt även här, helt okej. Ett tunnbröd med en slev potatismos, två grillade korvar, och så lite dressingar och sådant... Ja, och så drack jag ju alkoholfri cider till det också.

... Efter middagen, upp hit och kolla lite mer på datorn. Och inte heller här, minns jag vad jag gjorde. Men däremot, vad jag gjorde precis innan jag lämnade rummet för medervåningen igen. Jag var inne och skulle precis börja kolla olika hundstall. Då intresset för att någon gång adoptera istället för att köpa, blommat upp lite grann.

 

Film tillsammans med mamma, pappa och 14åringen. Resten av cidern ur flaskan. Och en AKOkola, bara för nostalgins skull...

Något annat ville jag inte ha. Då jag kände av mättnaden... Vilket jag inte tycker särskilt mycket om... Jag kände att jag redan hade ätit för mycket. Och suget efter att äta alls, var borta. Och DÅ ska man ju inte bobba i sig en massa onyttigheter. Det känns ju inte särskilt nödvändigt. Sötsaker kommer ju alltid att finnas kvar. När jag väl vill ha det ;)

... Tyckte inte om känslan av att PRESSA i mig den lilla skvätt cola som jag hällde upp, heller... Får jag pressa, så känns det inte som om just den skvätten var nödvändig att dricka. Men ville inte slänga bort, när det inte var jag som köpte flaskan.

 

Men imorgon blir det lite mer ordning på ätandet igen. Blev ju så konstigt idag.

 

Nu blir det god natt. God natt med er <3

 

 

 
 
HelinSherif

HelinSherif

19 oktober 2014 20:22

fin blogg

http://www.helinsherif.blogg.se

D

19 oktober 2014 20:42

Tack så mycket =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards