Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Att vilja ha

Av D - 13 oktober 2014 22:11

... Struktur. Struktur. Struktur.. Ja, det är något som jag känner stort behov av just nu. Allra helst när det gäller ätandet. Brist på regler och struktur. Brist på någonting att förhålla mig till... Eller vad man nu ska säga... Ja... Jag känner mig helt enkelt osäker och out of controll.

Först så äter jag typ ingenting. Sedan äter jag massor. För att efter det, inte vilja äta alls. Längta efter att kunna dra mig undan och slippa helt.. För att sedan bestämma mig för att ALLTID äta mig HELT mätt! Hålla på mattider och regler för onyttigheter... Ja, vilket nästan aldrig fungerar under en längre stund...

 

... Men nu måste jag göra ett till försök. Och nyckeln är att äta mig ÄNNU mer mätt. Jag slarvar. Äter ALLDELES för lite. Känslan av mättnad är nästintill inte alls närvarande... Men nöjd är jag ändå. Då jag inte är ett fan av Herr Mättnad.

Men jag ska äta tills jag verkligen KÄNNER den! Och alltid samma tider. Helst även mellanmål. Vilket blir den största utmaningen(vad ska jag äta? Borde jag variera? Vad mår min kropp bäst av? Hur mycket?...). Men någonting som jag tror att är nödvändigt om jag ska undvika dessa "ätarattacker" rätt som det är!

Och så måste jag vara STARK den första tiden, och HÅLLA på dessa "regler". Så att kroppen hinner ställa in sig. Jag har ju klarat det förut. Så det borde gå en gång till.. Bra att satsa nu, när jag tycks ha tagit mig ur min stora kris ;)

 

Ja. Dagen idag.

Svårt att somna igår natt. Serier. Musik på radion. Kolla mobilen flera gånger. Ha ångest för att jag ansåg att jag hade "felkategoriserat" gårkvällens inlägg. Samtidigt som jag inte hade kunnat hoppa just den kategorin... Då det VERKLIGEN hörde dit! Japp. Beslutsångest. Tog ett beslut ändå. Och kunde inte släppa frågetecknet ur mitt huvud..

När jag väl släppte DET, kom nästa bekymmer. Samma bekymmer som jag "jobbat på" hela dagen idag.

 

... Klev upp vid... Ja, när det nu var. Runt nio. Efter att ha vaknat flera gånger tidigare. Första gången, vid halv fem. Eller vad det nu var.

Åt frukost. Och gick sedan och la mig igen. Och låg kvar till tolv. Då jag klev upp för att äta lunch tillsammans med mamma och pappa.

 

Minnet är inte det bästa. Men lite urtvättat info om dagen, kan jag ändå ge ;)

Efter lunchen, har jag iallafall tagit tag i mitt STORA problem och bekymmer "Önskelistan". Det önskas en önskelista från var och en i familjen. För att förenkla lite för var persons "Hemliga Tomte". Vilket man kan förstå. Snacka utmaning för de personer som inte riktigt "känner" den de ska handla till. Och så är det bara EN julklapp, dessutom. Kanske vill man ge lite hintar.

 

Inte kände JAG för det, inte! Jag ville inte ha NÅGONTING. Och ångrade nästan lite grann, att jag inte drog mig ur det hela, från första början! JAG behöver ju ingen juklapp. Kan ju trots allt köpa till alla andra ändå.

 

Måste bara sticka emellan med någonting.

Jag sa iallafall till Xsambon idag, att jag inte tror att jag orkar flytta till honom. Tillbaka till H*vetets Stad. Då det känns som ett såant himla krångel att få till en flytt. Och ingen tycks vilja "stötta oss"...

Det kanske är lika bra att jag börjar om på nytt, liksom. I en helt ny stad..

Och underbara han, höll bara med. Och stöttade mig =)

 

Tillbaka.

Jag började iallafall söka och söka. I mitt huvud. Och på nätet. Bland gamla anteckningar. Och efter eventuella tidigare önskelistor. "Vad ville jag ha, egentligen?" ..

Tog LÅNG tid på mig. Blev både frustrerad. Tjock i skallen. Fick lite lätt ångest... Letade. Letade. Letade. Grävde på insidan av mitt pannben..

Började kolla julklappstips på olika sidor på nätet. Och fick fram en del intressanta saker, som jag satte på min lista...

 

Fick sedan veta att vi bara behövde skriva ner våra intressen. Inom vilka OMRÅDEN som vi var intresserade av att få julklappar ifrån... Så. Jag gjorde det också. Ska kolla igenom den imorgon. Och ta bort eller lägga till, om det behövs. Och sedan skicka iväg den till 21åringen, som är den som håller i det hela.

 

Annars. Jag har spelat lite ColourChain. Kollat in på lägenheten. Fått mail om lägenhetsvisning på torsdag nästa vecka.

Jag har läst bloggar. Och kollat mailen... Såklart.

 

Sedan. Nu till kvällen, har jag suttit i vardagsrumssoffan. Skrivit i punktlisteboken. Kollat på tv. Och ätit päron med lite grädde och kakaopulver...

 

... Och nu tror jag nog att det blir sängen... Om jag inte har glömt något...

 

Nu ska det bli ordning på livet! ... Eller?

Blodprov imorgon iallfall.

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards