Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

En lugnare dag

Av D - 5 oktober 2014 22:31

Nu blir det snabb bloggning, innan jag går och sover.

 

Idag har varit en lugn dag, rent känslomässigt och psykiskt. Jag kan inte påstå att jag har mått dåligt, i princip alls. Vilket är skönt.

Dagen har gått relativt fort. Och mig vetligt, just nu, har jag inte heller så mycket att berätta idag. Inget gnäll. Inget att säga :P

 

Jag ska iallafall försöka återberätta min dag. Även om det blir svårt. Då jag inte så mycket minns.

Serie på mobilen igår. Några avsnitt innan jag somnade.

Vaknade imorse vid kvart över nio, och klev upp för att äta frukost..

Och här sprack det lite grann. Men mig vetligt, som jag kommer ihåg just nu, var detta också det enda dåliga som hänt inombords idag.

 

Jag kom ner på nedervåningen. Började plocka fram en liten färgad plastskål, som varje morgon.. 17åringen och mamma, höll på att ställa iordning borden och stolarna i matrummet igen, efter gårdagens familjemiddag.. Och...

Ja, de ställde fel stol på fel plats. Enligt mig iallafall. Då...

Vi har gula och svarta(fult, jag vet :P) plaststolar runt matbordet. Och dessa ska då egentligen stå varannan, men har stått fel... Ja, sedan jag vet inte HUR länge tillbaka!

... Jag brukar ha svart stol. Men om det skulle bli rätt idag, så fick jag helt plötsligt en GUL stol! Vilket nyvakna jag, inte riktigt kunde acceptera just då. Jag kunde inte bestämma mig för ifall jag skulle sitta på fel stol, på rätt plats... Eller på rätt stol, på FEL plats.

 

Det är ju inte en sådan big deal.. EGENTLIGEN. Men det var väl just det att det kom så plötsligt. Jag ville ha det som VARJE morgon. Larvigt nog.. (Satt dock på gul stol till både lunchen och middagen, utan problem) ..

Jag ställde mig då vid bordet, EMELLAN de två stolarna. Fel plats och rätt stol. Fel stol och rätt plats.

Hällde upp min yoghurt. Och musli. Mindre än vanligt. Då känslan inomords gjorde mig... 

Ja. Jag vet inte.

Kunde sedan inte sätta mig, utan tog med mig skålen upp på mitt rum istället. Satt en stund(kanske två minuter) med den i handen... Och ställde den sedan, med ett hastigt ryck, på fönsterbrädan... Matlusten var borta.

 

Bestämde mig sedan för att slänga bort frukosten istället. Där kunde den ju inte stå och bli gammal. 

Ner med den i toaletten. Ja, det var ju bara en decilliter frukost. Så inga problem att spola ner..

... Och sedan in på rummet igen, för lite dator medans jag väntade på att pappa skulle vara redo för att bära upp sakerna från källaren.

 

Spela BubbleShooter... Och kollade säkert det gamla vanliga. Fortfarande 2:a på kön om lägenheten.

... Och nu när jag kommer ihåg det, passar jag på att nämna att jag har letat julklappar idag. Hittat en väldigt intressant sida på nätet, där jag åtminstone hittade EN eventuell julklapp till 20åringen. Som jag blev "hemlig tomte" till.

Började även kolla till 14åringen och mamma och pappa. Men blev osäker. Då jag inte vet vad som ska avgöra vem jag ska köpa en "extra" julklapp till. Vad som avgör ifall någon annan en den som jag är hemlig tomte till, ska få en julklapp av mig... Minstingen i familjen? Föräldrarna?

... Så. Får fundera mer på det.

 

Pappa kom upp. Och vi bar ut dessa metallhyllor till släpet.

...Upp till datorn igen.. Mer BubbleShooter. Och sedan var det lunch... Eller låg... Jo, det gjorde jag nog. Jag låg och vilade på sängen en stund också, på förmiddagen...

 

Ja-a.. Vad har jag MER gjort idag?

... Jag MINNS inte riktigt.

.. Jo. Jag tog iallafall en dusch. Och så har jag mailat Personligt Ombud. För att se om hon kan hjälpa mig att få en tid för blodprov på vårdcentralen. För att jag känner bara att mitt hår är såå ohälsosamt. Det är tunt. Nästan som spindelväv, vissa hårstrån. Och det faller som döda flugor... Allra helst när jag duschat! ...

 

Jag har slumpat lite bloggar.. Och väntat på att veckan ska börja.. Messat lite med Xsambon. Inte mycket. Men ett par tre sms. Och så har jag fikat och sett på film, tillsammans med 14åringen, mamma och pappa. Första filmen. Och så mamma och jag. Andra filmen.

 

Ja. Så nu blir det natten. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards