Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av D - 4 augusti 2014 22:56

Snacka stress just nu! Yttre stress!

 

Det är inte ofta som jag upplever yttre stress. Då mitt liv alltsom oftast innehåller typ ingenting... Men just nu känns stressen överväldigande! Det händer någonting HELA tiden! Och att få tiden att gå ihop, känns väldigt tajt. Eftersom att det inte bara är JAG i den här familjen! Mammas och pappas schema, måste gå ihop med mitt schema, när det har gällt och gäller idag och imorgon...

 

Ja-a. Babbel. Men jag tar det ifrån början... Ja, om jag nu kan komma att minnas vad jag gjorde INNAN den värsta stressen kom! Men jag gör mitt bästa ;)

 

Jag klev som vanligt upp vid halv nio i morse. Den här gången, när klockan ringde.

Kände mig lite smått stressad över dagen som komma skulle. Då jag hade saker som jag skulle hinna med. Nu när resan imorgon, kom så plötsligt! Jag skulle hinna packa...

Hmmm... Minnet alltså. Det var iallafall en del som jag skulle hinna med under dagen idag. Då jag reser imorgon, och inte kommer hem förräns på Tisdag om två veckor.

 

Men då jag är bortskämd med att få gå och lägga mig igen och sedan sova fram tills elva, tänkte jag även IDAG, ta ledigt fram tills efter lunch.

Klev iallafall upp klockan elva, och började, vad jag minns, direkt att plocka iordning alla mina saker och bocka av listan.

 

Hmmm. Vad gjorde jag sedan?

Vi struntar i det.

Under dagen har jag iallafall sedan suttit vid datorn en del. Jag har bloggat. Kollat det gamla vanliga. Redigerat ett foto på bästisvovvarna... Eller tre.

Jag har kikat in på lägenhetsköerna, utan framgång... Och så har jag kollat blocket.

Sms:at med sambon, har jag också gjort. Minns inte vad jag ville honom. Men jag minns vi messade fram och tillbaka...

 

... Ja, och så när vi efter lunch, märkte att min nya dator inte reagerade på någonting, utan var HELT död, började jag även må ÄNNU sämre än vad jag redan gjorde! Den inre stressen byggdes på, och ångesten tyngde ner mig till lättare depp.

Så jag gick ut och satte mig på stentrappan på framsidan i skuggan.

Fick sedan för mig att sjunga till mina favoritlåtar, medans mamma och pappa var på husvisning. Och jag väntade på att vi skulle äta middag. Så att vi kunde åka iväg till NetOnNet sedan. Pappa och jag.

 

Det var HÄRLIGT att sjunga! Det var så LÄNGE sedan nu. Och jag hade typ glömt BORT hur befriande det var för det annars så tunga hjärtat, att verkligen få sjunga ut så högt man bara KÄNDE för...

 

Middag på det. Fortfarande rätt så jobbigt inombords. Inte så konstigt kanske. Eller så är det det. Jag vet inte. Men det är ett faktum iallafall... Resan imorgon och stressen inför den, har gjort dagen idag, till en halvren mardröm...

Oron för datorn... Oron för att komma försent till första tåget... Den nyaste oron för att pappa tog på sig för mycket imorgon för att hinna med vad han hade lovat... Att köra mig till tåget, ca en timme bort.

Men jag får ju lita på honom. Att han kan planera sin tid rätt ;)

 

Efter middagen, mådde jag iallafall lite bättre. Fortfarande lite tung inombords... Men gladare och lite mer fri ändå.

Och att inse att mamma trots allt skulle följa med på våran ca timmelånga resa till NetOnNet idag, fick mig att lätta lite ytterligare. Hon och pappa kunde vara sociala med varandra och jag själv kunde skjunka in i mig själv ett tag och inte bry mig om någon eller något.

 

Att byta dator, gick smärtfritt. Och killen kollade också så att denna fungerade den här gången... och konstaterade att den som jag kom tillbaka med, var HELT död. Såg ut som om den redan hade varit öppnad en gång tidigare dessutom. Så var väl en dator som redan blivit tillbakaskickad en gång!

Men denna ska nog fungera. Ska testa att slå igång den imorgon. För att det hann vi aldrig idag. Fullspäckad dag. Men laddar gör den iallafall ;D

 

En film till kvällen. Och nu blir det sängen. Orolig inför morgondagen. Men så fort som resan är överstökad, har jag semester. Så då ska jag försöka slappna av och bara LEVA!

God natt med er <3

Nästa gång jag skriver, sitter jag i "H*vetets Stad" :P ... Ja, den får heta så, här på bloggen. Då det var där jag upplevde den absolut värsta delen av mitt liv... Men den här gången, ska den bli en av de bästa ;) Min bästa sommar upplevdes ju trots allt OCKSÅ i den staden! Nykär i min Xsambo =)

Så God natt igen <3

 

 

Av D - 4 augusti 2014 16:10

u-umm...

 

Men den närmaste huskyn kommer jag att få träffa imorgon =) ... Den andra var min och Xsambons lilla älskling...

     

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards