Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 28 juli 2014

Av D - 28 juli 2014 22:52

Jag blir bara tröttare och tröttare om dagarna. Om det beror på mer aktivitet, att jag blivit mer slapp, eller om det beror på någonting helt annat(värmen?), vet jag inte... Men det är ett faktum. Jag orkar nästan inte hålla mig på fötter längre... Och just nu, känner jag bara att jag svävar i tomma intet. Allt står stilla... "Eller rör det på sig?" ... Och min tillvaro är grumlig och suddig. Jag vet helt enkelt inte vart jag befinner mig i livet. Eller när det helt plötsligt kommer att säga "PANG positivt!" Eller "PANG negativt!"

 

... Ja, jag vet inte riktigt. Och nu är jag hungrig också. Jag känner inte RIKTIGT att jag klarar av att hålla struktur på ätandet. Men jag nöjer mig. Än sen om jag går hungrig någon gång sådär. På grund av ett missat mellanmål. Det viktigaste är ju ändå. Frukost, lunch och middag. Ja, om det inte blir som idag. Då jag var för mätt för att känna behov av lunch...

 

Hmm. Dagen idag...

Jag klev upp någon gång imorse...

 

... ... ... Irriterande när man inte minns. Men jag tror ärligt talat att jag inte bryr mig vad jag har gjort idag. Jag vill bara sova...

Så jag rabblar lite saker här och där. Och så går jag och lägger mig.

Jag har...

På förmiddagen, mellan frukost och lunch, sov jag. Jag gick och la mig ovanpå täcket på sängen och sov vidare en stund. Då jag hade JÄTTESVÅRT att hålla mig uppe. Jag var tung och trött. Och jag behövde sova mycket mer än vad jag redan gjort. Vilket idag hade sin anledning. Jag hade nämligen SUPERsvårt att sova inatt. Somnade första gången, efter tretiden någon gång. Och vaknade sedan runt åttatiden.

 

När jag hade varit nere på nedervåningen en vända till, och sedan kände att jag behövde vila ÄNNU mer, la jag mig åter på sängen, och satte på musiken på datorn. Låg och stirrade rakt ut. Blundade om vartannat...

 

Lite till soffhäng. Och sedan blev det tidig lunch. Ja, tidigare än vad vi BRUKAR iallafall! Då mamma behövde åka in till akuten på tidigare eftermiddag. På grund av dåliga blodvärden. Riktigt dåliga, tydligen!

Men hon är hemma igen, iallafall.

 

Själv har jag ägnat dagen åt... Eller halva iallafall. Åt att fortsätta städa i garderoben där alla mina flyttkartonger med mina osorterade saker i, står. Sorterat en hel del. Skrivit vad som finns i kartongerna, och sedan ställt in de klara och de halvklara kartongerna på ena sidan av garderoben.

 

Annars har jag inte gjort speciellt mycket idag. Lagat enkel mat tillsammans med pappa. Ätit. Och sedan mest bara hängt. Kollat lite på datorn. Blocket. Lägenheter. Ställt mig på kö, på en ny lägenhetssida(som kvinnan från igår, tipsade om. Samtidigt som hon sa "tyvärr" till mig.

Läst lite bloggar...

 

... Ja, det kanske var det. Nu till kvällen, såg vi på "Jalla Jalla!", och sedan halva "Beck"filmen som går på fyran(tror jag att det är).

 

Med det, säger jag god natt. Får se om jag kan vakna mer pepp imorgon, än vad jag känner mig nu =)

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards