Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Ett steg framåt

Av D - 26 juli 2014 21:09

Det stör mig en gnutta, att jag inte ännu vet vilken adress det är som jag ska besöka imorgon. För visning på lägenhet. Jag vet att jag ska dit. Och jag vet vilken stad. Men den fulla adressen har jag inte...

Jag kunde säkert fråga om den när som helst. Men av någon anledning tycks pappa tycka att det är bättre om vi messar lägenhetsägaren och frågar henne precis innan vi åker imorgon. Och trots att jag inte förstår anledningen till det. Så har han nog någonting i åtanke när han säger att vi borde göra så. Så därför håller jag ut. Låter den knappa oron, virvla i min själ...

Kan trots allt tänka mig att det har med att inte störa onödigt mycket. Utan istället ta det i samband med visningen. När vi ändå ska träffas. Men vad vet jag?

 

Inatt sov jag bra. Skönt. Vaknade dock många gånger imorse. Då jag hade glömt stänga av alla miljoner larm som jag hade på mobilen. Men jag stördes inte särskilt. Halvsov bara tills jag till slut klev upp vid åttatiden.

Frukost. Och sedan blev jag sittandes i vardagsrumssoffan med endast behå och kortbyxor på mig. Ja, det var såå varmt!

 

Där satt jag sedan och skrev dagbok. Stirrade rakt ut. Och messade med Xsambon.

Jag hade redan fått svar från kvinnan som ska hyra ut sin lägenhet i en mysig stad i närheten av denna. Och nu har vi bestämt visning... Ja, min första visning någonsin. Imorgon klockan 13.00, om jag inte missminner mig. Mamma och pappa hänger med som en trygghet. Som TUR är! Hur skulle jag klara något sådant här utan dem?! Tack för semestertider ;D

Så man kan ju tänka sig att tankarna snurrade i mitt inte alltför stilla huvud, där jag satt än mer stilla i soffan. Och bara var.

 

Sedan blev det iallafall lunch. Väntandes på att få höra från Xsambon. Få de svar som jag nu har fått, från "hyresvärden".

Smet från disken. Pratade med Xsambon i telefon. Och fick säga hejdå minst fem gånger innan jag till sist fick chansen att faktiskt lägga på. Blir väl så när man inte har pratat på länge. Och jag kan erkänna... Det kändes KUL att prata med honom igen! Ville egentligen inte sluta.

 

Sedan bar det av till en marknad en stund härifrån. Gick omkring i den stekheta solen tillsammans med 17åringen, mamma och pappa. En inte allför ickegnällig mamma, och en pappa som lite lätt irriterade sig på det. Men annars en trevlig stund ute i det heta, tillsammans med några av de personer som står mig närmast.

 

Det är alltid kul att gå på marknad. Och nog för värmen. Men det var inte jättemycket folk, iallafall! Vilket var skönt. Jag fick mig köpt ett par häftiga gula byxor. Sådana som man nästan bara hittar på marknad. Och en kalender med Mopsar till 13åringen i present. Jo, han älskar mopsar! Vilket jag tvärtemot tycker att är fula. Ursäkta mig. Nej. Jag kör hellre på Engelsk Bulldog i så fall. Om man ska välja någon av de fulsöta hundarna ;D

 

En mjukglass. Och en flaska kallt vatten. Och sedan bestämde vi oss för att åka hem igen. Handla mat på hemvägen. OJ, vad jag ser fram emot att börja handla min egen mat! Leva mitt eget liv... Ja, och framför allt, tvätta min egen tvätt! ... Jo, befriande.

 

Väl hemma, blev det middag. Efter att nästan ha somnat i soffan. Diska iordning. Och sedan sätta sig vid tv:n.

När resten (13åringen, mamma och pappa) joinade, blev det film "Sin City". Lång och jättekonstig. Vet inte vad mer jag kan säga om den. Men det var ändå något speciellt med de där berättarrösterna ;)

 

Lite oro över ifall jag kanske ändå BORDE fråga om adressen. Men tänker ändå att "Pappa vet nog bäst". Vi väntar.

 

Och nu blir det sängen. T-R-Ö-T-T. God natt med er <3

 

 

 
 
ungdomstankar

ungdomstankar

27 juli 2014 01:26

Hoppas det löser sig med vart du ska se på lägenhet! :) Och hoppas du hittar en du vill ha! :)

http://ungdomstankar.bloggplatsen.se

D

27 juli 2014 08:57

Tack ska du ha! Det löser sig nog ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards