Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av D - 10 juli 2014 22:22

Okej. Nu blir det blogga. Sedan blir det sängen. Och det ska bli såå skönt!

 

Hmm. Få se hur detta inlägget blir till att se ut...(okej, det lät som en konstig mening. Men men =)

Jag har nämligen gjort så mycket småsaker idag. Tänkt så mycket hit och dit(känns det som). Så det känns svårt att minnas och sammanfatta...

 

Men jag försöker ;D

Och eftersom att jag som vanligt(eller vanligt och vanligt) har svårt att minnas dagen på löpande band, blir det lite hipp som happ istället.

Dagen började inte så jättebra. Efter en natt av oro och ångest. Pressade känslor och... Ja. Så var det iallafall. Ja, så vaknade jag imorse...

Eller nej...

 

Internet fungerade iallafall inte... Igen. Det krånglar typ hela tiden.. Och jag blir lika frustrerad, stressad och orolig, varje gång.

Så jag sprang upp och ner. Fram och tillbaka, härhemma. Stänga av modemet. Och sätta på det igen. Samma runda flera gånger. Men internet ville inte starta. Jag hade massor av tankar i huvudet, som jag behövde skriva av mig. Saker som jag ville kolla upp på internet. Saker som behövde fixas... Och ett bubblande behov av att få göra sådana där kort med mina små planeringar på...

 

Så tiden efter frukosten, gick åt till att försöka få igång internet. Men efter en stund, gav jag upp. Jag skrev ett "inlägg" på word istället. Skrev min plan i punktlisteboken, och lämnade rummet för att kunna bli av med den ihärdiga stressen och frustrationen.

 

När pappa, mamma och 13åringen kom hem från stan efter ett ärende, åt vi lunch. Och efter det, satte jag mig vid datorn en stund. Internet var fixat. Antar att det var pappa som gjorde det. Och jag började föra in allt jag hade gjort på word och paint, här på bloggen. En ren lättnad att få det gjort!

Kollade upp sakerna som jag behövde kolla. Mellanmålsbarser köptes hem. Och fler planer blev skrivna.

Jag kollade mailen...

 

Ja-a. Jag minns inte. Det kanske var det.

Sedan blev det iallafall träning. Klockan kvart över två ungefär, började jag värma upp genom att jogga på stället. I ca fem minuter tror jag att jag värmde upp. Sedan styrketränade jag. Vilket allt som allt, tog femtom minuter.

Direkt ut för att "powerwalka". Solen gastade i ansiktet, och jag blev sådär lagom andfådd. Det var lagom tungt att gå, och jag hade ätit tillräckligt innan träningen. Det kände jag med hela kroppen. BRA mycket bättre än förra gången! En alldeles lagom tung promenad, som gjorde mig svettig och fick mig att känna mig duktig, lugn och glad. Jag fick kämpa, men inte för kung och fosterland...

Ja, en promenad jag blev nöjd över, helt enkelt =)

 

Stretchingen efteråt är något av det bästa som finns. Det droppar om näsan. Håret är äckligt och klistrar mot ansiktet. Och man får varva(eller heter det värva) ner. Ta det lugnt, medans man, nöjd över sin insats, på topp, längtandes efter nästa träningspass... och en dusch! Tänjer alla sina muskler på ett underbart vis.

 

Sedan... Klockan var halv fyra, blev det en HÄRLIG dusch, som gjorde det där lilla extra med humöret. Jag kände mig stark och levande. Lätt och ljus i sinnet. Glad... Och nu även ren och fräsch =)

 

Efter duschen, satte jag mig här en stund till. Minns inte vad jag gjorde. Men jag har gjort en hel del planeringar idag. Så det KAN ha varit det! Men inga garantier :P

 

Mat på det. Två och en halv kalla pannkakor och ett kokt ägg, ute i solen på stentrappan. Njöt som sjutton, och drack flera 33cl flaskor med vatten. Supergott och supertörstig.

 

Hjälpa mamma att bära in matkassar från bilen, och lägga varor i frysen...

Lite mer dator kanske. En stund till, ute på stentrappan. Och sedan tv tillsammans med mamma.. Och delvis 13åringen.

 

Lite yoghurt med russin. Efter en del oro och osäkerhet. Lite ältande angående hur jag skulle göra med kvällsmålet idag. Då jag inte ännu fått hem mellanmålsbarsen.. Ångest. Låta tankarna snurra. Leta efter svar inuti min skalle... Men sedan acceptera och intala mig själv att det inte ÄR hela världen om jag tar något annat, om så bara för en dag. Jag DÖR inte av att äta yoghurt idag, för att sedan byta till mellanmålsbarsen när de väl har kommit! ... Önskar rädslan för att äta olika från dag till dag, kunde försvinna... Men se det från den ljusa sidan, kära D... Nu har du iallafall klättrat upp ur svältgropen ;D

 

Och nu till kvällen, har jag gått igenom träningskläderna från webbshoppen, som jag hade sparat i bokmärken här på datorn. Kopierat en bild från varje plagg, och lagt in dessa på Word. Så nu kan jag se alla plaggen samtidigt, och enklare välja vad jag vill köpa =)

 

Kollat blocket. Läst en av bloggarna som jag följer. Kollat lägenheter... Och ja-a. Jag har blickat framåt och uppåt idag ;)

 

... Det var nog min dag idag. Jag reserverar mig för eventuell glömska :P God natt med er <3

 

 

Av D - 10 juli 2014 16:20

Jo. Scheman kan jag allt göra =P Här kommer ett nytt!

Lite mer för att jag ville få trygghet i det här med vad jag ska dricka också. Nu vet jag att ett glas av vardera dryck. Och så vatten och kaffe, som jag vill. Det är nog ganska lagom, tror jag, per dag ;) Jag hoppas det iallafall =)

 

Ja, vi hörs väl ikväll. Igen :P

 

 

Av D - 10 juli 2014 13:57

Oh så skrev jag det här i morse, när jag mådde som sämst. Men nu känns det bättre =) ... Ni får se det änd. Vet inte varför. Men så blir det. Hade ju ändå bestämt mig för att lägga ut den, här :)

 

 

Nu blir det träning =D

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Av D - 10 juli 2014 13:45

Det här är ju bara hur det KAN se ut. Det jag är mest intresserad av i den här planen, är hur många mål jag ska äta. Och vad för mellanmål som är lagom. Och sedan, att jag får i mig frukt och grönt under dagen, känns också viktigt ;)

 

Och den här gjorde jag tidigare idag:

 

Lite oro. Men så kan det nog vara. Att tänka så, kan nog hjälpa mig, iallafall =)

 

Vi hörs <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards