Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 9 juli 2014

Av D - 9 juli 2014 23:16

Kvällen idag, som kvällen igår... Oro, osäkerhet. Rädsla. Jag vågar inte längre nu. Jag vågar inte möta framtiden, när jag inte är säker på vad jag gör. Att hur jag hanterar saker och ting, är det rätta sättet att göra det på. När jag inte kan vara säker på att jag lever på ett sätt som är det allra bästa och hälsosammaste för mig...

 

Jag blir orolig för att äta för mycket, när jag äter. Orolig för att äta för lite, när jag struntar i den där extra yoghurten som jag egentligen så gärna vill ha... Jag menar. Hur vet man vad som är rätt? När man har ätit det man behöver men inte mer? Hur vet man vad man kan unna sig. Och när man bara ska säga nej? ... Och VAD för sorts mat borde man äta? ... Ja, egentligen VET jag ju. Men grejen är den, att ska jag använda mig av min kunskap om kosten och människokroppen, så kommer jag inte att orka leva DÄRFÖR istället! För att jag orkar inte tänka varje gång innan jag äter. Jag orkar inte hålla på och räkna...

 

Men det är läskigt. Och osäkerheten gör mig låst. Att vara låst, gör mig stressad...

Jag känner bara att jag inte har någon kontroll över vart min hälsa tar vägen. Det är ju klart att varenda människa vill må så bra som möjligt. Både fysiskt och psykiskt. Men som jag känner och tänker nu, mår jag inte alls bra psykiskt...

Perfektionist. Jo visst. Men det här...! Jag vågar varken äta eller inte äta...

 

Men vidare. Nu tar vi dagen idag. Om jag nu kan minnas den!

Äsch. Lust. Jag rabblar saker som jag har gjort istället.

Jag har kollat igenom de träningskläder som jag sparade i "bokmärken" på datorn häromdagen. Försökt reducera antalet "items" lite. Men har fortfarande många kvar att ta bort för att komma fram till vilka saker jag vill köpa...

 

Jag har klippt till en av de vildvuxna buskarna utanför vårt hus, vid stentrappan på baksidan. Det var kul, och jag fick använda min kreativitet. Drog dock på mig en arbetsskada i form av ett skavsår på tummen, från sekratören. Och så var det j*vligt varmt!

 

Jag har också läst bloggar, kollat blocket. Jag har varit inne och kollat lägenheter...

Och så har jag undersökt lite nutrilett-alternativ. Nej, jag ska använda dem som mellanmål, tänkte jag. Men jag lyckades aldrig köpa något. För att jag är så osäker på hur mycket jag ska äta varje dag. Så jag vet ju inte om jag kommer att klara av att äta någon bars eller liknande ändå...

 

Annars så har jag nog inte gjort så mycket. Jag har druckit en massa vatten. Vattnat mina växter. Och redigerat och satt ihop bilder på mina växter.

Jag har fått ett supergulligt mail från personligt ombud. Ett mail som visar att hon verkligen bryr sig, och jag blev alldeles varm inombords. Det betyder jättemycket för mig att känna mig viktig... Att jag syns för någon... Och hon är bara så varm. Så trygg och snäll...

Ja, nu låter jag ju mer ensam än vad jag är :) Men det var iallafall uppskattat att få det mailet. Nu har hon semester i några veckor. Så då får jag klara mig själv. Men det ska nog gå bra =)

 

Ja-a. Annars...

Jag har ätit. Suttit och sett på tv tillsammans med mamma och 13åringen. Och så har jag funderat fram och tillbaka... Ja, om allt skit. Men bara nu till kvällen. Dagen var relativt lugn.

 

Ja-a. Har jag inte glömt något, så var det det. Så. God natt med er <3

 

 

Av D - 9 juli 2014 16:16

  

För några dagar sedan...




  

Och idag.

 

Tomatplantan(tror jag att det är. Kan vara paprika(?) växer och frodas =)

Precis som jag gör ;)

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards