Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Kampen framåt

Av D - 7 juli 2014 23:51

Jag vet inte hur jag ska beskriva dagen idag. Men jag ska ändå försöka. Såklart.

 

Jag klev upp imorse. Efter en natt med ångest, oro, osäkerhet och rädsla...

Ja, det började med bara ångest, precis innan jag gick och la mig. Jag kände mig pressad och orolig. Tror att det var beslutsångest. Som jag lätt FÅR efter att ha skrivit ett inlägg här på bloggen och sedan ha svårt med att kategorisera inlägget. Ja, jag tycker ju att det är såå svårt att veta vart jag ska lägga in ett visst inlägg. Under vilka kategorier det hör hemma.

Tankarna snurrar och jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Vilket jag ofta mår väldigt dåligt av. Varav jag tog bort alla kategorier från min andra blogg. Då det blev för jobbigt att hålla på...

 

Så. Jag hade en tanke igår kväll, att ångesten kunde bero på det. Men jag visste också med mig att jag var väldigt orolig över det här med att ha gett mig in i hundpasseriet. Eller vad man nu ska kalla det. Jag började vakna upp och inse vad jag har tagit mig an för uppdrag... Hmm. Ansvar. Och oron, rädslan. Osäkerheten. Ja, det dåliga självförtroendet kom som en smäll på käften. Tankarna började löpa amok och ångesten tryckte på lite extra...

Jag skrev av mig lite grann. Proppade i mig resten av lördagsgodiset i ren oro, stress och ångest. Mådde dåligt för DET... Bestämde mig för att ALDRIG utsätta mig själv för det igen. Genom att helt enkelt inte köpa eget godis... Och somnade sedan bums.

 

Så. Vaknade imorse runt niotiden, och klev upp för att äta frukost.

Ja-a. Sedan minns jag inte. Jag satt kanske här en stund. Ett stort kanske. Jag minns verkligen inte. Så jag rabblar väl upp vad jag kommer ihåg att jag har gjort idag, istället. Strunt i ordningen :)

 

Jag har kollat igenom bloggarna som jag läser. Kikat in på lägenhetsköerna. Jag har kollat hundar på blocket. Skrivit några nya planer på datorn. Och jag har skrivit lite dagbok...

 

Ja-a. Jag har haft en del funderingar. Då jag kände att det blev för mycket att träna varje dag. Eftersom att jag inte ville duscha med schampo varje dag. Så då tänkte jag istället att jag skulle träna varannan dag. Men jag var osäker och kände av ångesten inombords när jag tänkte på det. Krigade lite lätt med mig själv. Men accepterade sedan den nya planen, som nu känns bra :)

 

Jag har suttit ute på gården lite grann. Och jag har gått igenom nära på 1400 olika träningskläder på någon webbsida som jag hittade. Ja, nu skulle jag försöka hitta kläder att träna i. Och det var spännande. Att köpa kläder till träningen, gör det hela så mycket mer verkligt. Och jag tror även att det får mig att hålla igång och inte ge upp.

Så jag sparade iallafall en del kläder i favoriter här på datorn. Så ska jag gå igenom dem sedan, och välja ut vilka jag vill ha.

 

Efter att ha suttit i ett par timmar och gått igenom plagg efter plagg, gick jag ut på gräsmattan. Satte mig på den vita plaststolen och njöt av solen.

Fick plötsligt för mig att för första gången på säkert ett par år, raka benen, så att jag kunde ta på mig kortbyxor. Så. In och upp på övervåningen. Blev sysselsatt i någon halvtimme. Och sedan ut i solen igen.

 

Gjorde iordning en glass av yoghurt, mosad banan och kakao. Åt mat. Och sedan blev det tv. Yoghurtglassen var supersvår att äta. Då den blev så hård, men man har väl inte bråttom :P Det tog en stund :D

 

Pappa blev tidig från jobbet. Han skulle inte vara hemma förrän efter tolv på natten. Men vi fick oss en glad överraskning! Guuud vad jag älskar att ha både mamma och pappa hemma! Gemenskap.

Så vi såg på Beck. Drack kaffe... Ja, och hade det trevligt.

 

Jag har kollat upp vägen till hundägaren nu, iallafall. Jag ska nämligen träffa henne imorgon. Om inga ändringar sker. Och då är det ju bra att hitta dit ;) Hennes mobilnummer har lagts in i min kontaktlista, så att jag kan få tag i henne när jag har kommit fram. För att hon får allt möta mig utanför! Vågar inte chansa på vart hon bor...

 

Känns nervöst... Men jag SKA klara det här! Hon är ju en vanlig människa. Precis som jag. Så jag behöver bara rensa sinnet, så att jag känner mig lugn. Och så ser jag på henne som en jämlike =) Nu gäller det!

 

Med det säger jag god natt. God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards