Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av D - 3 juli 2014 21:34

... ... Mätt. Halvdepp. Trög i skallen. Svävande svårfångade tankar. Lite smått trött på allt, och närmare uppgiven...

 

Jag vet egentligen inte vad jag ska säga. Hur jag ska sammanfatta den här dagen. Den har varit minst sagt seg. Lång och händelselös. Jag har bara väntat. Drömt och önskat. Velat, men inte orkat fixa. Jag har känt mig svag och misslyckad... Och jag har sett mig själv sträcka mig efter mina drömmar, men aldrig fått ork eller lust till att ta ett steg framåt för att ha en chans att nå...

 

Ja, jag står stilla. Helt stilla. Utan några närmare planer på att faktiskt ta mig någonstans i livet. Och de få försök som jag faktiskt gör, är knappast tillräckliga för att ta mig framåt inom snar framtid... Om ens alls!

Det känns som om världen runt omkring mig, går vidare. Medans jag själv står kvar och frivilligt stampar...

 

Men ändå. Nu tar vi dagen idag :)

Jag klev inte upp förräns halv tio imorse. Låg nämligen kvar och drog mig i sängen, innan jag klev upp...

Åt min frukost utan problem. Kände mig fatiskt hungrig imorse när jag klev upp ;)

Satte mig vid datorn en stund och kollade... Ja, vad kan jag ha kollat? Segt. Segt. Segt. Jag vet inte. Men säkert det vanliga. Blocket. Lägenheter. Lite bloggar kanske. Kollade även om min annons lags ut ännu. BEHÖVER verkligen något meningsfullt att göra! Så att jag kommer ut lite, och får känna mig nyttig och behövd. Jag behöver bli av med mitt dåliga samvete som jag har för att jag varken gör nytta för andra eller för mig själv om dagarna. Vilket idag har stört mig extra mycket!

 

Kröp sedan ner i sängen igen. Somnade... Ja, eller halvsov om en stund. Och klev sedan upp igen vid halv tolv tiden kanske.

Satte mig här en stund till... Kollade allt en gång till. Och började sedan läsa igenom några inlägg ur min blogg. Minnas tillbaka lite... Ja. Vissa inlägg känns så bra att läsa, att jag blir lite kär :P De klingar ganska fint och orden faller ihop bra ;)

 

Nogskrytet =P

Sedan blev det iallafall lunch. Vilken även den gick bra. Jag åt mig mätt. Men inte övermätt.

Blev missnöjd för att det regnade. Så att jag inte kunde klippa gräset... Dagen var ju såå tråkig. Och tiden såå långsam. Vad skulle jag GÖRA hela dagen?

Känslan inombords, var lätt ångest. Jag hade superlångtråkigt, och jag kände mig otillräcklig. Dum. Svag. Varför GÖR jag ingenting av mitt liv? Jag är 24...

 

Väntade. Väntade... Och ja. Väntade lite till. Satte mig vid datorn. Flera gånger om. Långa stunder.

Sedan ner till tv:n och satt där och glodde tillsammans med mamma. Innan det var middag. Åt lite mat. Blev inte mätt. Men ville inte heller något mer ha.

Upp hit igen. Spelade kanske lite Bejeweled. Kollade allt på datorn, en gång till. Annonsen inlagd. Nu är det bara att vänta. Kanske slår det tjing =P

 

Ner till tv:n igen. Tv:n avstängd. Men jag hade inte behov av den. Satt och halvsov. Dagdrömde. Och fantiserade... Ja, så gott som min sega hjärna kunde tillåta. Gud vad jag får kämpa för att hålla fast vid mina tankar. Annars smiter de iväg :P

 

Ja. Sedan blev det fika. Även där, var tvivlet och ångesten, nästan som bortblåsta. Vad gäller ätandet. En liten hint av funderingar, träffade mig väl. Men inget som jag brydde mig om att ändra tankesätt för. Nej, nu är jag på g! Inget mer svältade här inte!

 

Film med mamma, pappa och 13åringen.

Och sedan en ostsmörgås på det. Vilken jag fick lite ångest för. Då den var stor och ljus. Och den innehöll tillsatt socker. Egentligen är det en helgmacka. Men jag får väl tillåta mig själv. Blir andra bullar när jag har flyttat till eget, sedan ;)

 

Messade Xsambon för att jag fick lust att höra efter hur det var med Brorsan. Ja, Xsambons bror. Jag har alltid nämt honom vid "Brorsan". Vet inte varför. Men känns naturligt.

Insåg att Xsambon har gått vidare nu. Han vill nog inte ha så mycket mer med mig att göra... Tråkigt. Men det var ju jag som valde att lämna honom... Och efter allt vi har varit med om. Allt som jag har utsatt honom för, förstår jag att han gärna går vidare...

Men han kommer alltid att vara min närmaste vän <3

 

Med det, säger nog en närmast desperat jag, god natt. Hoppas på att finna den inre styrka som för mig framåt snart. Annars går jag hellre bakåt... Måste ta mig NÅGONSTANS.

God natt med er <3

 

 

Av D - 3 juli 2014 12:07

Jag har planterat tomat. Eller jag tror att det är tomat iallafall! Planterade nämligen några stycken av varje. Tomat och paprika. Men bara en sort som kommit upp.

 

Nu blir det lunch. Men tydligen ingen gräsklippning idag =( Regnoväder. Hoppas på morgondagen :) Eller att gräset får för sig att sluta växa ett tag :P

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards