Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av D - 23 juni 2014 21:08

Nu har jag sovit i en timme... Så nu blir det sängen igen. Ska bara blogga först.

 

Om jag nu vill det... Känns bara som om det jag har att dela med mig av, är sådant som inte är så roligt att dela med sig av. Inte så kul att läsa. Sådant som jag egentligen borde hålla för mig själv, eller dela med mig av till någon som kan knuffa mig mot förändring..

Ja, jag vet inte vad jag vill och inte vill dela med mig av. Vad som är värt att säga. Och vad jag bara borde hålla för mig själv..

Men kan väl säga som så, att jag oroar mig en del just nu. Har svårt att få veckan att gå ihop. Svårt att avgöra om jag ska gå åt det ena eller det andra hållet. Jag vet inte vad som är bäst för mig. Och om jag borde se det ur min egen synvinkel och handla därefter... Eller om jag istället borde känna tillit till folk runt omkring mig, och våga se det ur omvärldens synvinkel.

 

I min egen värld...

 

... Ja, i min egen värld... Där är bra, dåligt, och dåligt är bra. Där är smärta och skada, önskat... och välmåendet är överskattat..

Mer än så, kanske jag inte ska säga.. Ni vet ju redan vad detta handlar om. Så det får räcka så...

 

Ja, idag iallafall. Jag vaknade imorse vid halv åtta när klockan ringde. Jag hade ställt den så tidigt idag... Ja, och hela resten av veckan. För att hinna iväg innan mamma och pappa vaknar på morgonen. På det sättet, slipper jag frukosten utan några frågetecken eller konfrontationer. Utan några misstankar..

 

Just idag, skulle mamma och pappa åka iväg till.. Ja, en stad ca en timme härifrån. Så jag tänkte att eftersom att någon röjde i köket på morgonen när jag klev upp, klev jag istället i säng, och väntade tills efter att de hade åkt. Väntade och väntade. Hörde prat... Länge. Tills jag förstod att de blir hemma, och insåg att jag kommer att bli tvungen att slänga i mig lite lunch idag. Allra helst eftersom att jag skulle CYKLA till stan idag! Det är ju ändå 10km dit.

 

Så. Jag klev upp vid tolvtiden. Nej lite tidigare. För att jag satt här en stund först också. Innan jag gick ner på nedervåningen. Kollade väl blocket. Läste en av bloggarna... Ja, jag minns inte.

 

Sedan gick jag iallafall ner. Åt lunch tillsammans med mamma och pappa. Ja, och 13åringen.

Sedan gick jag upp hit igen, och skrev loggbok över min lunch. Räknade och sådär.. Spelade lite Bejeweled. Kollade foton på datorn... Ja, och sådär. Svårt att minnas dessa småsaker, med allt annat skräp spinnandes i huvudet.

 

Klockan 13.40, drog jag på mig cykelhjälmen och började min väg mot stan. Jag minns för några veckor sedan, när jag cyklade. Det var såå tungt! Men inte idag. Nej idag gick det av bara farten. Jag trampade på och tog mig framåt, i en takt som enligt mig, var helt okej... Tills jag blev omcyklad med hästlängder, av en halvknubbig dam, och senare även en rätt så vältränad kille. Ja, då kanske det inte gick så fort för mig, ändå :P

 

Under min sådär 90minuter långa cykeltur, regnade det flera skurar och det haglade pärlor några gånger. Dyngsur, lite lätt darrig i benen, klev en nöjd jag upp för trappan till mitt rum. Räknade ut min cykeltur och förde loggbok.

 

Sedan så kollade jag lite bloggar på datorn. Spelade lite Bejeweled, och åt middag tillsammans med mamma. Gott som tusan...

Lite mer dator, och så ner till tv-soffan för att vila. Satt där en stund. Funderade lite till och från... Och gick sedan upp hit och bäddade ner mig i sängen. Somnade till, lite halvt... Men kände sedan att det vore bra att kliva upp en stund emellan. Så att jag kan sova inatt. Ska ju upp imorgon igen.

 

Så jag säger god natt nu. Nya utmaningar väntar. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards