Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av D - 16 juni 2014 22:02

Ja-a.. Eftersom att det är rutin, bloggar jag idag också. Men energin finns egentligen inte. Då jag inte somnade förrän efter tre imorse. Vaknade efter en timme. Somnade efter kanske en halvtimme igen.. och klev sedan upp klockan halv nio.

... Ja, och så har jag haft ännu en dag av elakheter mot mig själv.. Som även DET gör att jag blir väldigt energilös.

 

Så. Jag rabblar dagen. Och är lite tråkig idag också. Bara få det överstökat, liksom.

Jag klev som sagt upp klockan halv nio, efter en lång och seg natt. Efter en natt med mycket planerande av morgondagens(idags) kost. Ältande och ältande.

Började packa ihop mina saker. För att idag skulle jag promenera dessa 10kilometer in till stan. På med regnjackan. Den lilla bruna ryggsäcken under den. Och mitt lilla behändiga paraply i handen.. Och så gick jag.

 

Till en början var jag missnöjd över att det regnade. Det fanns ju liksom inte med i planeringen. Det knöt sig i skallen, och jag visste inte hur jag skulle hantera de närmaste timmarna.

Men jag beslöt mig för att trots allt ta promenaden in till stan... Ja, just det ja! Till en början hade jag tänkt promenera hem och ta bussen dit. Men jag promenerade dit och tog bussen hem istället. Minns dock inte varför det skulle vara bättre.

 

Det duggade bara lite grann, och jag hade egentligen inte alls behövt det där paraplyt som egentligen bara var ivägen. Regnjackan som släpper in vatten men inte luft, blev till slut för varm att ha på sig, och jag tyckte uppenbarligen att jag gick fortare än vad jag gjorde. Svag som jag kände mig. Där jag kämpade mig framåt. Gatuslinga efter gatuslinga..

Till slutet av promenaden, började jag räkna lyktstolpar för att kunna märka att jag tog mig framåt ens! ...

Och OM det var skönt när jag nådde mitt mål! Såå skönt, och jag kunde ÄNTLIGEN kolla på klockan, hur lång tid det hade tagit. Hela tre timmar, hade jag promenerat. Och nu var det dags för lunch.

 

Jag orkade egentligen inte gå ett steg till. Huvudet pumpade och kändes tungt. Jag var varm efter denna lufttäta jacka. Och den lilla bruna ryggsäcken, var bara ivägen.

Brödet jag ville ha, fanns inte på mitt första affärsalternativ. Så jag gick till min standardaffär. Och gissa vad... Där fanns det inte heller! .. Så jag fick helt enkelt kolla efter någonting annat. För att, lunch skulle jag ha! Så var det bara!

 

Köpte mig en drickyoughurt, en kall kaffe av något slag. Och en liten chokladbars. Det var ALLDELES för många kalorier mot vad jag hade planerat! Men jag råkade läsa fel på två av produkterna, och kände mig sedan värd att äta dem. Det skulle ju inte skada.

 

Efter att ha ätit, gick jag och satte mig på en bänk och räknade lite. Och när det började regna igen, vid ettiden någon gång, så gick jag till Clas Olsson för att köpa vågen som jag hade bestämt mig för att köpa. Hittade även en köksvåg som jag köpte med mig hem. Känns skönt att själv kunna väga ingredienser till sådant som jag lagar eller bakar sedan. Och räkna kalorier på det. Kontrollbehov som jag har. Men det är ju ett intresse också :) Jag menar. Näringslära. ÄLSKAR verkligen allt som jag har lärt mig de senaste dagarna!

 

Ja. Sedan åkte jag hem. Satt och väntade på bussen i en timme. Och väl hemma... Ja, vad gjorde jag då?

Jag kan tänka att jag satte mig här och började skriva upp dagens kalorier och göra komplicerade uträkningar. Planera morgondagens och typ framtidens kostschema och sådär.

Sedan dukade jag för middagen och bara väntade på att vi skulle äta. Sprang upp och ner mellan mitt rum och nedervåningen. Och åt sedan middag med familjen.

 

Annars har jag läst lite bloggar. Några utvalda bara. Jag har kollat hundar på blocket, och jag har spelat bejeweled. Och så har jag funderat lite över det här med ätstörningsenheten. Ifall personligt ombud har kommit någonstans med det. Då hon ska gå med mig på ett möte någon gång, och inte ännu har hört av sig. Men vi får se. Jag har ju inte bråttom. Är ju inte ens säker på att det är det rätta.. Men kanske hör hon av sig imorgon :)

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards