Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av D - 10 juni 2014 22:34

Ja, jag är trött.. Har inte orkat läsa bloggar på flera dagar. Nu när jag gav mig in bland mina bokmärken av sparade bloggar. Bloggarna som jag brukar följa. Så orkade jag helt enkelt inte. Jag började läsa på en. Orkade inte. Gick in på nästa. Orkade inte ens tyda de första bokstäverna. In på den mest intressanta bloggen, och läste de senaste inlägget..

Ja. Det var det.

 

Nej, energin tar väl slut när man behandlar sig själv som jag behandlar mig själv. Mitt eget fel, liksom. Så ingenting att gnälla över. Blir bara tungt att läsa ikapp när väl energin kommer tillbaka..

 

Dagen idag. Känns tom. Men texten brukar ju sluta meterlång ändå :P

Hmm. Om jag nu kan minnas..

Jo. Jag klev upp vid kvart över åtta imorse. Var bråttom att äta det lilla som jag faktiskt kan tillåta mig själv att äta.. Bråttom efter den minst sagt snåla dagen igår..

Sedan låg jag kvar i sängen en stund. Klev upp och (säkert) satte mig vid datorn den stund som var kvar tills klockan tio i nio, då jag skulle gå till bussen..

Tror att jag spelade lite Bejeweled.. Ja, och så läste jag den intressantaste bloggen. Läste ikapp mig lite.

Kollade min mail.. Och ordnade säkerligen lite grann med alla mina ätarscheman, som jag är som besatt av.. Räknade kanske lite kalorier.. Ja, och så vidare.

 

Sedan gick jag iallafall iväg till bussen. Magen kändes såpass full, att jag var mätt på det i närmare två timmar.

Orkade dock inte promenera alls när jag kom in till stan. Energin var HELT slut, och jag brydde mig inte ens om att FÖRSÖKA röra på mig och "utforska omgivningen" idag..

Jag satte mig bara på ett par bänkar, under hela dagen. Gick dock och köpte mig en flaska kolsyrat vatten, och gick sedan tillbaka och satte mig på bänken bredvid den jag nyss suttit på..

 

Ja. Jag väntade ut tiden tills jag skulle få åka hem igen. Idag var planen "efter lunchtid".

Satt och funderade lite. Ja, som alltid. Men har man ett problem att lösa, så har man. Jag behöver finna mig själv och finna en väg som gör mig nöjd och får mig att må bra.. Och ÖVERLEVA!

 

Ja. Sedan åkte jag hem. Bussen var ångande het.. Ungdomarna sprang fram och tillbaka i ren desperation i hettan.. Annars inget att anmärka på :P

 

Väl hemma, slängde jag mig på sängen och somnade till en stund. Minns inte om... Jo förresten. Jag spelade Bejeweled EFTER att jag sovit. Sedan ropade mamma att det var mat. "Yes ÄNTLIGEN". Den var efterlängtad..

Åt. Så lite som möjligt, men som ändå skulle vara "normalt".. Sedan gick jag upp hit. Antecknade och räknade. Sökte information... Och ja-a.. Jag kände mig helt okej ändå.

 

Men jag var trött. Gick ner och satte mig vid tv:n. Mamma kom och joinade mig. Sedan även 17åringen... och 13åringen.

Jag blev tröttare och tröttare, ju längre tiden gick. Mådde dåligt över hur jag hanterade mitt liv nuför tiden.. Men fick sedan upp humöret, efter en kopp kaffe.. Och kom på att detta går att lösa, men att jag nog behöver hjälp. Just i det ögonblicket, kändes faktiskt tanken på hjälp från vården, helt okej. Det fick mig att känna hopp. Bara TANKEN på att jag inte längre skulle vara ensam i detta. Bara TANKEN på att jag snart skulle slippa känna mig såhär låst och pressad.. Fången i mig själv.

 

Så. Jag gick och duschade. Hade funderat länge på hur jag skulle lösa detta med duschen(och hur jag skulle få till ätandet imorgon). När jag skulle klämma in den... Men när jag mådde bättre, var det ingen frågan om saken ;) ...

Och det var såå värt det! Såå skönt att ta en uppfriskande dusch! Jag kände mig som en ny, lättare människa. Och MYCKET gladare!

 

Efter det, blev det film. Eller rättare sagt, en serie i tre delar. "Den skyldige", om jag inte minns fel.. Lite nyheter på det.. Och nu blir det sängen.. Hoppas jag kan sova :)

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards