Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av D - 29 maj 2014 21:35

Nej. Mitt huvud är fullt av skit, känns det som. Det segar och snurrar tankar. Men jag orkar inte ens hålla koll på vilka tankarna är... Jag får inte ro till någonting. Lusten säger "promenad i kvällsatmosfären. Den friska luften, och naturens musik"... Men den störande känslan står ivägen för min dörr...

... Vad är det som är fel(?)... Ingen aning.

 

Så vi går vidare och försöker sammanfatta dagen.

Idag klev jag upp vid strax efter halv nio. Hade ställt om larmklockan till klockan nio istället för halvtio. Förbereda mig lite mer för att kliva upp till arbete sedan. Men vaknade som sagt innan. Och klev upp. Vägde mig och upptäckte att jag hade gått ner ungefär ett kilo de senaste dagarna.

Åt frukost, och gick sedan upp hit och klädde på mig lite kläder(hade morgonrock innan. Så gick inte naken :P). Sedan minns jag inte så väl. Kollade säkert allt det vanliga på datorn. Bloggar, blocket. Lägenheter...

Ja, sedan tog jag min bok och satte mig på stentrappan ute på gården. Läste. Stördes av surrande humlor, kvittrande fåglar, folk som pratade, och naturens egna brus. Fick läsa om meningarna några gånger. Men det var det värt. För att vädret var HELT underbart! Solen precis sådär lagom varm, vinden perfekt fläktande... Och naturens musik. Ja, den är lugnframkallande...

 

Jag läste ut boken, med en paus för lunch.

Sedan vet jag inte VAD jag gjorde. För att snart var det dags för middag. Åt, och funderade sedan på att börja läsa en ny bok... "Vackra Barn" av Torey Hayden. Har läst den förut. Tyckte att den var bra DÅ, men när jag började läsa, fastnade jag aldrig riktigt för den, där här gången.

 

Gick upp på övervåningen och skrev min recension av boken... Och satte mig sedan vid tv:n. Såg film med mamma och pappa. Ja-a. Diskade och gick sedan upp hit igen...

 

Hmm. Blev kort idag. Men det har nog mycket att göra med min nya kategori här på bloggen "Loggbok-Matkampen". Där jag skriver om hur det går med att äta. Vilket mina senaste inlägg mycket har handlat om.

 

Så. Med det säger jag god natt. God natt med er <3

 

 

Av D - 29 maj 2014 21:06

   

Av D - 29 maj 2014 14:26

Nu har jag läst ut boken. Ja, hur lång tid kan det ha tagit. 4... 5 tillfällen(?)... En av de bästa böcker jag har läst. På delad plats med "Osalig väntan" som jag läste när jag var liten. "Venus"... Minns inte om den hette någonting mer... Och "Pojken som kallades Det".

 

Boken heter "Bedragen"(Skriven 2006 & utgiven 2007 & och utspelar sig delvis på 2000-talet), och är en sann historia, skriven av Lyndsey Harris(en pseudonym), som mamman i familjen som boken handlar om.

 

Första sidan jag läste, fick jag mig att bara vilja vända blad efter blad. Trots en supertrött hjärna och ögon som inte riktigt kunde fästa sig i texten, kunde jag inte sluta läsa. Spänning är ordet. Man förs verkligen med på en resa igenom en familjs mest smärtsamma tid. Med en massa frågetecken, tvivlel, och handlingar med förklaringar som inte går ihop. En familj som blir dragna bakom ljuset, fullständigt. En stark kärlek som med ens, sakta med säkert, slås i spillror.

Stress, ilska, frustrationer och hjälplöshet. Obegränsad kärlek. En lång kamp för någonting som verkar såå konstigt, obegripligt och fel.

 

Boken är skriven av en mamma som försöker hålla ihop sin familj i stora motgångar, och som sedan mot alla odds lyckas, när allt verkar som mest hopplöst. När allt är nära att rasa samman.

Boken handlar om mamma Lindsey, pappa Mike, sonen Luke, och dottern den sexåriga Sarah(vars underliga, oförklarliga beteende sätter familjen i stora problem). Även Lindseys bästa väninna(Tanya) under 14 långa år, och Den goda vännen Andrew(Tanyas make), med deras två barn, är en väldigt stor del i boken.

 

Vänskap, förtroende, kärleksfull blindhet... En nära kamp på lögn. Och en bok man inte kan sluta läsa. En stark och grym, sann berättelse, som får dig att känna för de här familjerna och lida med dem.

 

Ja, jag älskade boken, och ska läsa fler böcker ur samma serie. "En sann historia".

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards