Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av D - 15 maj 2014 21:49

Okej. Nu knöt det sig i skallen på mig... Bekymmer. Bekymmer.

Nej, jag satt precis här och skrev ihop ett recept på mellanmålsbars. Ungefär hur jag tänkte testa att göra dem och sådär. Men så när jag tänkte lägga ut det här på bloggen, knöt det sig ordentligt. "Vilken kategori skulle det ligga i?", "Skulle den vara i sidomenyn bland mina två små tips?"... "Skulle jag kanske göra en helt ny kategori?"... "Och VILL jag det?"... Ja, och då beslutsångesten kom, kom jag på att jag säkert ska göra en ny kategori,  då recepten kommer att bli rätt så många när jag börjar experimentera med råvaror. Men att jag inte ska lägga ut något recept på vad jag tänker TESTA... Utan istället på vad jag redan HAR testat, sedan...

Men kanske lägger jag ut vad jag TÄNKER testa, under kategorin "Planer & andra tankar-kort" sålänge ;) ... Vi får se =) Det är väldigt ångestladdat just nu...

 

Ja. Men vi tar dagen idag :)

Jag vet inte om jag behöver säga att jag klev upp vid halv tio när klockan ringde. Eftersom att jag gör det VARGE dag(!)... Men det gjorde jag iallafall. Behöver nog inte heller nämna att jag åt min lilla platsskål med youghurt och musly imorse(?), och sedan gick upp hit till datorn. Men det gjorde jag inte :P Inte precis. Nej för jag lärde mig faktiskt någonting av gårdagen ;D "För att undvika stress och frustration... Gör mellis och lunch DIREKT efter frukosten!". Så det gjorde jag. Blandade iordning min mjölk och kakaodryck. Mixade ihop en banan - fiberhavregryn - naturell youghurt - och kakaosmoothie... Och la ihop ett par rågkuse med smör och ost. Sedan hann jag till och med DISKA efter mig OCH sitta vid datorn i en halv timme innan jag skulle gå!

 

Såå skönt, och på bra humör, med lugnet i sinnet, gick jag sedan iväg till bussen. Vädret var underbart härligt. Fåglarna kvittrade i alla MÖJLIGA sorters ljud, och luften var sådär underbart, upplyftande, "i-lungorna-renande" frisk =) Ja. Harmoni.

Jag kände mig lugn och hade all tid i världen, där jag gick på min långsamma promenad ;) Stod och väntade en stund på busshållsplatsen. Iklädd ett par ljusblå hängselbyxor, en munkjacka och en fleecejacka. Och med min lilla bruna ryggsäck på ryggen, kände jag mig idag, söt. Ja, idag kände jag mig gullig och söt i samma kläder som jag igår kände mig ful, tjock och värdelös. Men sinnesstämningen gör mycket, mina vänner =)

 

Väl i stan, kom kylan. Nu blev det nästan lite kallt att vara klädd i endast fleecejacka. Och en mössa hade jag också behövt! Men jag kände mig ändå glad att värmen återigen tillät mig att klä mig i lite tunnare, vårigare kläder. DET lyfter humöret REJÄLT!

 

Jag gick iallafall och satte mig på en bänk i hamnen. Försökte hitta en lite undanskymt. Så att jag kunde äta min lunch ifred. Men denna fick duga. Åt min macka och drack min choklad, under stress. Kunde inte riktigt njuta. Då folk gick förbi och andra umgicks högljutt på andra sidan stängslet...

 

När jag hade ätit, gick jag iallafall vidare. Tittade in i hundhagen... men idag var där helt tomt. Ingen som ville vara ute med sina hundar, i den här kylan(?)...

Gick vidare till stan. Och där var varmt och skönt! Satte mig där på en bänk. Och där satt jag fast! Ville inte flytta på mig. Inte röra mig. Jag njöt för fulla drag. Och trots att jag var kissnödig och sugen på att gå in på H&M, så tänkte jag minsann INTE missa en sekund av detta väder... Och ALLRA helst inte riskera att någon annan tog min underbara plats i solen! =P

 

Men så fort som det började blåsa lite, ställde jag mig upp och gick till biblioteket för att låna toaletten. Sedan in på H&M. Kollade lite där. Såg ett par JÄTTESNYGGA hängselbyxor! ... Men dessa var "trasiga". Vet det är skitsnyggt med sönderristade jeanse. Men jag vill inte KÖPA dem så! Då vill jag hellre nöta dem själv. För att DET har hänt! Men inte köper jag TRASIGA jeans för flera hundra =D

Så jag fick iallafall för mig att kolla vidare efter hängselbyxor på andra affärer... Men inte där... inte där... Och inte där! Nej, hittade inga. Inte idag. Men dessa är ju påväg tillbaka nu... Till min stora glädje. Så det kommer nog snart ;)

 

Ja, så åkte jag hem. Satt på en rätt så full buss. Bredvid en annan ung tjej. Kände mig en GNUTTA spänd... Men jag mådde bra och tog det med ro. Kände mig faktiskt rätt så självsäker ;) En ba dag, detta ;P

 

Väl hemma, har jag bland annat kollat upp vilken storlek jag har. Så att jag vet på ett ungefär, nästa gång jag går i affärer och kollar kläder. Och så har jag som ni redan vet, funderat en del över mellanmålsbarsen... Och jag har även kollat lägenheter, hundar på blocket. Spelat Bejeweled... Läst bloggar(tror jag. Vet inte)...

Ja-a. Och så har jag sett på tv tillsammans med mamma... och oroat mig lite grann för pannkakan som jag ska försöka äta till mellis imorgon... Kommer min hjärna att tillåta det? Eller MÅSTE det bli smoothie även imorgon? ... Och pannkakan måste slängas(?)...

 

Ja-a. Det var min dag. Mestadels bra =) Lugn i sinnet. SKÖNT.

God natt med er <3

 

 

 

Av D - 15 maj 2014 10:47

Första som har gillat min blogg =) Och det värmde faktiskt en del ;D

 

Nu ska jag snart dra till stan. Se vad dagen har att erbjuda =) Så vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards