Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av D - 8 maj 2014 21:25

Jag är såå trött nu. Min hjärna är överkörd, och jag vet varken ut eller in...

 

Idag är en dag då det hänt mycket. Både inom mig och i mitt liv. Och jag är helt överväldigad av alla kommande förändringar och vart jag är påväg. Känner bara att allt kan stå stilla för en stund nu. Så att jag får vila.

 

Nej men, såå illa är det väl inte. Jag ska förklara ;)

Jag tar dagen från början.

Vaknade av klockan vid halv tio imorse. Nyvaken och väldigt trött. Seg i huvudet, tog jag mig upp ur sängen och klädde på mig kläderna. Tog mig en skål med youghurt... utan musly. För att det fanns inga idag... Trodde jag. Vilket visade sig att jag hade fel :P Men strunt i det. Det fick iallafall bli BARA russin till, idag, istället. Russin och naturell youghurt. Jättegott ;D

 

Efter frukosten, gick jag upp på övervåningen och satte mig vid datorn. Minns inte vad jag gjorde. Läste kanske lite bloggar...

Hmm. Ja, mitt minne och jag är inte kompisar. Jag irriterar mig på det. Men jag är ju ingen robot. Inget superminna här inte. Så slappna av och acceptera, kära D.

 

Men eftersom att jag inte riktigt kan minnas, får jag helt enkelt strunta i det. Och så går jag vidare istället ;)

Jag gick ner på nedervåningen istället. Satte mig vid tv:n, medans jag funderade på om jag kanske skulle tvinga iväg mig själv till stan ändå... Hade ingen lust. Vädret var tråkigt. Jag hade ingen aktivitet. Ingen att träffa i stan... Ja, jag är rätt så ensam.

Ja, så det kändes både onödigt och tråkigt att åka iväg. Men samvetet gör ofta att jag känner mig tvungen. Både för mitt dyra busskorts skull och för att jag känner mig misslyckad som människa när jag bara sitter hemma och nöter hål i ändan på mina byxor =P Och snart kanske röda veckan sätter in, och då måste jag hålla mig stilla i ett par dagar... Tyvärr...

 

Men iallafall. Satt vid tv:n en stund tillsammans med mamma. Sådär tre timmar kanske. Messade lite fram och tillbaka med personligt ombud. Tydligen finns det absolut INGEN hjälp att få när det gäller att hitta boende! Så jag får väl så ut, och göra så gott jag kan med lägenhetsvisningar och intresseanmälningar...

Vi kom iallafall fram till att vi ska gå tillsammans till det där stället där jag kan få aktivera mig lite och känna mig viktig och nödvändig... Typ.

 

Sedan så gick jag iallafall upp hit. Bloggade lite grann på min andra blogg. Vilket inlägg jag sedan la in på denna bloggen. Så det kan ni hitta här nedan ;) ...

 

Efter det, kollade jag typ lite lägenheter... Men jag hade redan max antal intresseanmälningar på samtliga sidor. Och jag förväntar mig inte någon egen lägenhet inom loppet av ett år... Tyvärr.

 

Jag läste bloggarna en gång till... Ja. Detta blir en halv dag. Minns verkligen inte. Allt har blivit en gröt... Men le och acceptera. Le och acceptera =)

 

Men jag... Ja, någonting hände iallafall. Jag började helt plötsligt söka lägenheter på blocket. Sökte och sökte... Och sökte. Ca 20 stycken kom jag upp i. Bara i detta länet. Men nu känner jag mig ÄNNU mer förvirrad. Trög i huvudet... Och vet varken ut eller in. Vill inte ha svar, och blir nervös och orolig, när jag ska kolla min mail. Ja, rädsla.

Vill inte prata med dem. Inte svara på några frågor. Vill inte åka på visning i en främmande stad... Ja-a. Jag är inte redo...

Och inte bara det. Jag känner mig även väldigt överväldigad. Jag känner liksom att det händer för mycket på en gång. Att jag promenerar på för många vägar samtidigt. Och jag tycker inte om känslan av att inte veta vart vilken väg leder någonstans...

 

Men men. Vidare. Det är en visning på en lägenhet, på söndag. Men det är långt dit. Ungefär två och en halv timmes resa. Får se om jag klarar det. Men det känns tveksamt...

 

Annars. Jag har kollat hundar på blocket. Fikat en del... Och så har jag sett på en film med mamma och pappa.

 

Det var nog det(och lite till). God natt med er <3

 

 

Av D - 8 maj 2014 15:12

Ja-a... Trots att man mår bra och är på bra humör, kan man känna av situationen som man i verkligheten befinner sig i. Men skönt är väl DET, att jag ändå tillåts må såpass bra som jag gör, i allt detta ;P

 

En text, nyss skriven på min andra blogg.

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards