Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av D - 7 maj 2014 21:26

Även om den huvudsakliga anledningen till mitt ibland återkommande "ätarproblem" inte är viktbesatthet(eller vad man nu ska kalla det), så VET jag med mig att även min vikt är viktig för mig. För att trots att jag har svårt att erkänna det och att acceptera det, så TÄNKER jag mycket på hur smal jag är. På att jag vill vara smal. Smalare, och så vidare. ÄVEN om jag själv tycker att jag är för smal och VET att jag borde gå upp typ tre kilo, för att se lite bättre ut!

 

Men det är svårt det där. Jag känner mig tjock när jag tittar på mig själv. Samtidigt som jag gott kan se och tycka att jag är smalare än vad vissa andra som även de, är underviktiga... Eller på gränsen till underviktiga.

Jag VILL gå upp i vikt och kämpar nu för att göra det... Samtidigt som jag känner mig besatt av vikt och klädstorlekar. Av att vara smalare än andra...

 

Men men. Det är ju bara känslor :) Och jag tänker lyda den delen av mig, som känner sig för smal och vill gå upp i vikt till normalvikt ;) Jag får lära mig att acceptera det ;D

 

Vidare till dagen idag. Annars blir inlägget JÄTTElångt :P

 

Det går JÄTTEbra att hålla rutinerna med att kliva upp vid halv tio på morgonen och att äta regelbundet och ungefär samma tider varje dag.

Jag klev upp imorse. Åt en skål med youghurt och flingor. Som varje morgon. Rutin, rutin... Då klarar jag det här ;D

Sedan satte jag mig(säkert) här vid datorn... Minns inte riktigt. Men var kanske inte så viktigt... Jo! Jag kollade lite mer på termosmuggar. Försökte komma på vilken jag skulle ha. Bestämde mig typ. Hade väl tre alternativ, och tänke köpa någon av dem i stan idag...

 

Gjorde mig en lunchmacka, och gick sedan iväg till bussen vid elvatiden. En knapp halvtimme innan bussen gick. Stod och väntade på busshållsplatsen i ca en kvart...

Väl i stan, gick jag den regniga, ruggiga vägen genom torget till gallerian. In på Clas Olsson, för att kolla på den ena av termosmuggarna... Som jag trodde. Den var för stor. Istället fick jag med mig en liten glasburk som jag ska använda till godisburk... För att få rutin på godisätandet. En sådan liten burk med godis till varje helg. Alldeles lagom ;) Och så fick jag även med mig ett litet reflexdjur. En åsna... ut därifrån.

 

Så jag gick vidare till Inter Sport. Där den andra termosen skulle bo... Men den fanns inte där. Så ut därifrån... och vidare till Åhlens för att kolla på morgonrockar som jag helt plötsligt fick för mig att jag KANSKE ville köpa. Och det var ett stort "kanske". Beslutsångest och tröga funderingar fram och tillbaka... Kanske ville jag ha en poncho... Kanske en filt med armar och luva... Eller en stor och rymlig morgonrock... Men behövde jag någonting alls(?)...

 

Ja, funderingarna gick. Och efter en vända in på Hemtex, bestämde jag mig(typ) för att strunta i det... Men tankarna fortsatte snurra...

 

Så jag gick vidare till mataffären för att köpa något drickbart till lunchmackan, och en mellis. Ut därifrån med en kall kaffe/Capuchino(stavning), typ. Och en smoothie. Och så gick jag tillbaka till gallerian och satte mig och åt lunch...

Efter lunchen, fick jag för mig att gå in på Kapphal. Kolla morgonrock igen. Ja, tanken hade fastnat. Kanske ville jag. Kanske inte. Tittade på lite underkläder. Och kom därifrån med tre par trosor och tre bh:ar i sportmodell.

 

Ja, nu var jag igång! Jag som aldrig shoppar och ALDRIG har ro till att gå i affärer och kolla på kläder(ELLER något annat!). Men idag. Oj, oj, oj =P

Jag gick in på Gina Tricot. Kollade på typ alla kläder på hyllorna och galgarna. Tittade priser och storlekar... Men hittade ingenting som jag orkade testa eller ville köpa. Gick vidare in på BikBok. Blev intresserad av mycket. Men byxorna jag testade, kändes för korta. Kanske var det modellen(?)... Kan ju inte det där med kläder.

 

Ja, efter att ha varit i affären i typ 45 minuter(Waaaw :P), kom jag iallafall ut därifrån med en stickad tröja i gult, svart och vitt. Och ett par hängeslbyxor med lite kortare ben. Sådär så de känns för korta. Men känns bra när man sitter i dem :) ÄLSKADE dem! Men de kommer nog att sitta mycket bättre när jag gått upp typ tre fyra kilo i vikt ;) Det ser jag fram emot!

 

Ja. Sedan åkte jag faktiskt hem. Jag var nöjd över min dag. Och att lusten och ron till att shoppa, för en gångs skull, hade funnits... Till och med att stå upp i bussen för att den var för full, tog jag med ro och välmod ;D Gud vad jag var på hugget idag =D

 

Väl hemma, kollade jag sakerna som jag hade köpt. Satt lite vid datorn och kollade samma saker som jag gör typ varje dag. Läste bloggar. Kollade djurannonser. Sparade även en Snug Rug bland mina bokmärken. För att nu har jag bestämt mig. Det är en SÅDAN jag vill ha! Och bestämde mig även för att köpa en termosmugg senare istället.

 

Okej kort nu. Fick en tid till gemensam kartläggning på arbetsförmedlingen idag, om två veckor. Och så har jag sett på tv... Och inte heller snacket om diagnoser och ohälsa. Svårigheter och så vidare, har stört mig idag. Så HIMLA SKÖNT!

 

Japp. Det var min dag. God natt med er <3 Ni som orkade läsa ;P

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards