Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 11 april 2014

Av D - 11 april 2014 23:02

Min käraste bloggvän T är inlagd nu, och hon kämpar på starkt. Hårdare än någonsin! Ni kan själva följa hennes resa om ni vill :)

 

Ja-a... Dagen idag. Hmm. Har nog egentligen inte hänt så mycket idag. Jag har varit rätt så spänd. Och förutom att tänka på T och hur det går för henne, har jag även känt mig orolig för ett eventuellt läckage. Ja jag mår väldigt dåligt några dagar i månaden. Ni kanske kan gissa vilka :P Och att gå omkring spänd för DET, sänker ju även mitt humör och får mig att känna mig uppgiven.

 

Men de jobbiga känslorna försvann ganska snabbt, denna gången. Ibland är det värre och ibland är det rätt så lugnt ;)

 

Jag har iallafall skrivit ett par inlägg på min tredje blogg. Försökt skriva av mig lite ångest och förtvivlan. Och så har jag fått mail från min handläggare på försäkringskassan, som sa att läkaren hade ringt henne och att han skulle skriva det där intyget. Så det verkar ju bra! Nu HÄNDER det äntligen något! ;) Då får man bara hoppas att han skriver något som är för mig positivt, och inte har en massa "säkerhetsinvändningar" eller vad man nu kan kalla det :P

 

Jag har även läst bloggar... Ja, och nu när jag kommer på det! Jag har även gjort en lite sväng igen! Nu har min "ätstörningshjärna" lämnat mig igen ;) Ja, idag vände det. Jag kom att tänka på mitt dyrbara hår som förra svältperioden, föll som döda flugor från mitt huvud. Tappade ju mer än hälften av mitt hår, den gången! Såå inte värt det! Och så känns det ju lite twistat att proppa i sig vitaminer för hårets skull, men samtidigt vilja halvt svälta ihjäl! Hur dubbelt är inte det!?

 

Ja. Jag känner ju fortfarande av en viss ovilja till att äta ordentligt. Men jag känner ändå att det är okej att äta lite grann igen ;) Typ frukost och middag. Bättre än ingenting alls ;)

 

Ja. Annars. Jag har kollat hundar på blocket. Jag har spelat något bubbelspel på datorn. Ja, bara ett par minuter. Sedan tröttnade jag. Och så har jag kollat bebiskläder på Tradera. Jag har lyssnat på musik och sjungit. Jag idag mer falskt än vanligt. Iallafall på vissa låtar. Ingen bra sjungardag idag =P Älskar däremot att sjunga "Concrete angel" av Martina McBride(stavning). Jag bara ÄLSKAR den låten! Och att sjunga den, är alldeles underbart!

 

Nu på kvällen, har jag pratat lite med mamma. Lite småprat om torsdagens läkare. Om vad som tidigare hänt. Och hur svårt det borde vara att vara vårdpersonal. Och allra helst inom PSYKIATRIN! Vilken ansvar! Man kan ju liksom inte SE felet! Man kan inte TA på felet!

 

Pappa, mamma, jag och delvis 17åringen har sett på en film idag. Vi såg på "Hungergames 2". Kan inte namnet på den. Men den var bra. Minns inte riktigt ettan. Men jag känner på mig att den inte var lika bra som tvåan iallafall. Minns att ettan var lite långtråkig. Men kanske minns fel :)

 

Vet inte om det bar något mer idag. mer än att springa på toaletten, på toaletten... På toaletten. Jo, vi började se på "Have you heard about the Morgans"(kan den ha hetat så? Ja något liknande var det iallafall :)) Men både mamma och jag, var för trötta för att orka se klart.

 

Så nu blir det god natt. God natt med er <3

 

 

Av D - 11 april 2014 15:44

Min resa, kort och gott. Eller ja, kort iallafall :P Började som en hårt kämpande perfektionist. Som till slut fick nog. Orkade inte mer, och började istället strunta i allt. Men så lugnade allt ner sig. Och nu är jag den jag är idag. Där jag är idag.


Skrivet på min andra blogg. Eller tredje, om man så vill! :P

 

Kan hända att jag tar bort det här inlägget sedan, om jag ångrar mig. Är ju rätt så personligt. Men det får ligga ute tills vidare, iallafall :) 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards