Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

En sån där dag mittemellan

Av D - 26 mars 2014 20:45

Jag sitter här och funderar... Vad har jag gjort idag, egentligen? Mitt minne är ju inte det bästa och hjärngympa för att träna upp det, hade kanske inte suttit så fel :P Har man svårt att minnas sin dag, vid 24års ålder... Ja, då... Hmm. Vet inte ens vad jag tänkte säga :P Så var det med den saken =D

 

Men jag ska ge det ett försök.

Dagen idag har varit en sådan där dag mittemellan. En sådan där dag då man redan har gjort vad man kan och måste vänta på att få ta nästa steg. Ja, det har varit en dag då jag har lite lagt saker åt sidan. Gett mig själv en dag att vila och bara inte bry mig om någonting...

 

Jag låg och drog mig i sängen imorse, då lusten att göra någonting alls och vetskapen om att dagen skulle bli just "en dag mittemellan", gjorde att jag inte såg någon mening att kliva upp... "Jag skulle ju ändå inte få lika mycket gjort, uppnå lika mycket som jag gjorde igår". Så jag låg kvar. Blundade. Vred och vände mig i sängen. Tills jag VERKLIGEN inte orkade ligga kvar längre! För att jag började känna mig rastlös och stel i huvudet. Ja, typ.

 

Så jag klev upp runt 12-tiden. Åt en "Frukost"... Om man nu kan kalla det det. Det var väl mer som en godisbit. Inte alls mättande. Men ville inte ha något "matigt" heller. Jag ville hellre hålla ut... Vet inte varför. Saknar det väl lite grann. Eller så protesterar min hjärna lite grann, för att framstegen går för fort.

 

Men när hungern kom, sådär vid tre-tiden, bestämde jag mig för att äta ändå. Jag ska ju göra FRAMSTEG, få ett BÄTTRE liv. Då måste jag ju ta det HELA vägen ;) Förnuft, mina vänner ;) Sunt förnuft. Tur man har det inom sig, undangömt någonstans :P

 

Men annars. Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Men jag har inte heller uppnått ingenting. Jag har mailat fram och tillbaka med ett personligt ombud. Hon ville veta några saker om mig och min situation och sa även att hon kunde hjälpa mig med att kontakta vården. Om jag satt med. Då vården vill prata med personen i fråga också. Så. Ett halvt steg taget ;) Nu är det bara resten kvar =)

 

Jag har fotat mina växter. Vattnat mina växter. Konstaterat två av mina växter döda, och dragit upp dem och slängt dem i sopkorgen. Jag har även kollat blocket, efter hundar och lägenheter. Suttit och fikat med mamma och pappa. Sett på FILM med mamma och pappa... Delvis 13åringen...

 

Ja, vad har jag mer gjort? Jag har läst lite bloggar... Försökt hitta lite nya bloggar att läsa... Tyvärr utan framgång...

 

Ja-a ni... Som sagt. En dag mittemellan. Så mycket mer kan jag inte komma på att jag har gjort. Säkert glömt något. Men den dagen jag kommer på DET, den sorgen :P

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards