Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av D - 15 mars 2014 21:21

Jag har ingenting att göra nu. Så jag slänger ihop ett inlägg redan nu.

 

Inte för att jag vet vad jag ska skriva. Dagen känns ganska tom och händelselös idag. Och inte har jag varit utanför dörren, heller. Känner mig för oavslappnad... Hmmm... Spänd för det.

 

Nätterna känns så konstiga nuför tiden. För det första, har jag JÄTTESVÅRT att somna om nätterna. Ett levande exempel på att, aktiverar man sig inte på dagarna, blir det svårt att få ro om kvällarna. För att när Xsambon var här, sov jag som en stock, mindre än tio minuter efter jag lagt mig. FASTÄN jag la mig samma tid som jag gör nu!

Och för det andra, sover jag oroligt och drömmer konstigt. Vrider och vänder mig hela natten, och vaknar trött och seg. Vill inte kliva upp när jag vaknar, och känner mig själsligt tung... Ja... Men det blir nog bättre med det, när jag får börja praktisera ;)

 

När jag klev upp idag, var det iallafall strömavbrott. Hade varit det i typ sju timmar. Ja, när den då äntligen kom tillbaka. Strömavbrott är mysigt, men det gör mig samtidigt stressad. Inget vatten tillgängligt. Inga lampor möjliga att tända, om det skulle behövas. Kylskåpen fungerar inte. Likaså frysar och spisar... Ja-a... Man blir rätt så låst. Kan inte heller köra tvättmaskinen, om det skulle vara nödvändigt.

Men det mysiga med strömavbrott... Åtminstone i den här famljen! Är att man UMGÅS. Med alla dessa elektroniska prylar, händer det lätt att man sätter sig framför en skärm. Har för mycket annat att fästa blicken på. Eller att kommunicera med. Men så går strömmen. Det blir mörkt och mysigt (vintertid). Man tänder lite värmeljus eller andra stearinljus. Och så sätter man sig och pratar eller spelar spel. Ja, det är mysigt <3 DÅ mår man bra!

 

Men efter sju timmar, kom iallafall strömmen tillbaka, och som vanligt (i denna tekniska tid vi lever), tjoar alla i högan röst och applåderar till detta under. "Strömmen är tillbaka!"...

 

Annars. Jag har inte gjort mycket alls idag. Jag har "pratat" lite med min nyfunna vän "lev-i-nuet" här på bloggplatsen. En underbart trevlig tjej, som jag älskar att prata med. Som jag känner mig trygg med och har mycket gemensamt med. Gillar att läsa hennes texter. Då jag känner igen mig såå i vad hon skriver. Känns som om jag har hittat någon att klara det här tillsammans med :)

 

Jag har även vattnat mina växter. Fotat mina växter... Försökt RÄDDA en av mina växter :P Och så har jag tänkt bädda rent sängen. Vilket inte blev av, då strömmen envisades med att stängas av igen, PRECIS när jag rotat fram sängkläder :P Och det blev kolsvart i hela huset =P

 

Jag har suttit en del vid datorn. Men inte mycket. Jag har kollat blocket, efter hundar och lägenheter. Gett mig på mina besökardiagram igen. Men då det blivit så mycket siffror som har samlats på hög, känns det tufft att orka med. Men jag ska nöta på ;) Jag känner att jag vill ha alla diagram i sin ordning. Innan det blir ÄNNU fler att räkna ut och föra in! Och nu känns det som om det REDAN är lite mycket besökarsiffror och sidvisningar. Har blivit mycket kommentarer... Ja, bara positivt. Men bra att ta tag i det, innan det blir för mycket för att orka med :P

 

Jag har läst en del bloggar. Tagit bort en del bloggar som jag inte längre känner mig intresserad av...

 

Ja-a... Minnet.

 

Men mamma, pappa och jag, har iallafall sett på en film. Vi har börjat följa en serie filmer som heter "Polisen". Idag började vi med "Polisen och pyromanen". Tydligen är det i slutet av serien. Men det gör ju ingenting :) Det är iallafall en serie med många kända personer. Och guud vad spännande det är att se alla dessa skådisar som man såväl känner igen idag, som unga! Jag ÄLSKAR det!

 

Annars har jag bara tråkat idag. Har typ inte gjort NÅGONTING. Funderat en del. Segat och bara väntat på måndagen... Men ingenting annat. Vad jag minns! Så jag kanske ljuger :P

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards