Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av D - 5 mars 2014 23:57

Gud vad jag INTE ska äta godis imorgon! Jag har bara ätit och ätit och ätit. Inga sötsaker. Inget godis eller snacks. Nej, för att nu känner jag mig lite lätt illmaående. Man tänker ju aldrig på det när man väl äter. Men när man sedan sitter där, illamående, påminns man av känslan som man får när man bara ätit för ätandets skull :P

 

Ja, min dag idag. Känslorna mina, har varit både upp och ner. Jag har pendlat raskt mellan glad och orolig. Stressad och lugn... Irriterad och tålmodig. Jag har gång på gång, fått påminna mig själv om att jag inte ska stressa upp för småsaker. Utan istället acceptera och gå vidare. Det som hänt har hänt. Det som kommer att hända, händer även om jag går omkring och grubblar på det. Påminna mig själv om att bekymrena jag har, inte är särskilt mycket att må dåligt över, sålänge som det inte dödar mig eller jorden går under :P

 

Men det har även varit stunder då jag har glömt. Då jag stressat upp helt i onödan. Och blivit mer och mer irriterad. Känt hur frustrationen stiger och hjälplösheten likaså. Känt hur ångesten gnager...

Men allt handlar ju om inställning. Det kommer jobbiga stunder. Vissa jobbigare än andra. Men om man håller ett leende på läpparna och tänker positivt. Lämnar problemen bakom sig, mår man med ens mycket bättre. Varför lida när man kan göra sopor av problemen, skratta och vara glad? Man lever ju trots allt  bara en gång :)

 

Ja-a. Lär av vad du säger, kära D. Lättare sagt än gjort. Men jag ska jobba på det. Får jag bara ett liv, EN chans... Ja, då ska jag f*n leva! Oavsett hinder ;)

 

Ja. Dagen idag. Förövrigt. Bortsett från mitt mående idag, har min Xsambo och jag, varit en tripp till köpcentret. Vi skulle gå på bio. "Hundraåringen" (eller skrivs det med siffror?) såg vi. Efter att ha tagit en iskall promenad till biosalongen. Suttit och väntat i en och en halv timme, och ätit en hel del godis. Eller JAG iallafall :P

Filmen var bra. Tyckte om gubbens teorier, värderingar och syn på livet. Filmen var underhållande, men jag tycker nog att den var lite lång emellanåt. Helt klart sevärd, om man vill skratta lite lagom ;)

 

Sedan gick vi till köpcentret. Gick i djuraffären, in på willys, och sedan tog vi bussen hem igen. Efter det, har vi suttit lite vid datorn. Jag har kollat vovvar och lägenheter på blocket. Och så har jag fått ett samtal från mammas kusin. Så Xsambon och jag ska vara hundvakter åt den lilla Jack Russeln på fredag.

 

Till kvällen, såg vi på en film. Mamma, pappa, jag och Xsambon. "Arthur" hette den. För mycket krig för min smak. Långtråkig.

Och efter det, såg Xsambon och jag, på "YesMan". Mycket bättre, enligt mig! Jag är mer för roliga filmer än action :)

 

Nu är det God natt <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards