Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under februari 2014

Av D - 22 februari 2014 22:59

Nu är jag T-R-Ö-T-T...

 

Jag blev väckt imorse klockan nio. Då vi skulle till IKEA idag, mamma, pappa och jag. Och då jag inte har någon mobil eller annan klocka, kunde jag ju inte ANA hur tidigt jag klev upp :P Ja, tidigt för att vara JAG iallafall :D Jag som brukar kliva upp runt tolvtiden tidigast!

 

Ja. Så åt vi frukost. Japp. Frukost den här gången. Till och med för mig :P Sedan blev det att vänta på sega mamma och pappa. Hade det bara varit jag, hade jag varit iväg senast klockan tio ;)

 

Jag brydde mig inte om att sätta igång datorn innan vi åkte. Trots att jag hade GOTT om tid till att kolla mailen och typ vad jag nu mer brukar göra. Resan till IKEA tog lång tid. Sedan gick vi där och kollade i någon timme, åt på Mc-Donalds, handla och sedan hem igen.

 

Inte så mycket att säga om dagen egentligen. Jag som inte njuter särskilt av att shoppa. Men jag köpte ändå några saker. Jag ÄLSKAR ju växter! Då det blir som ett projekt att låta dem växa och se dem utvecklas. Växter som bär frukt är ju extra roliga. Men idag köpte jag en stor grön växt! En slags fikus. Vet inte vilken sort. För att det står inte på pappersskylten som sitter i krukan. Och jag kan inte hitta den på nätet heller. Men det är iallafall någon slags fikus. Antagligen rätt så vanlig. Då jag köpte den på en mataffär :)

Och så köpte jag blomjord och fröer. Även en sprayflaska och två stora plastkrukor. Så HÄR ska odlas! Ska bli riktigt kul! Se dem växa och framför allt se om jag lyckas hålla dem vid liv. Ska bli spännande :P Jo, det får bli mitt nya lilla projekt. "Hålla växterna vid liv och få dem att växa" ;) Den ska vattnas ett par gånger i veckan, rikligt. Och sedan ska jorden hinna bli lite torr emellan. Gödning tänker jag ge den högst en gång i veckan... och beskära den, tänker jag göra när jag känner att det behövs. Har aldrig gjort det förut. Men det ska nog gå bra. Synd om den dör. Den var ju rätt så dyr.

 

Annars har idag varit en bra dag. Jag har knappt hunnit med någon ångest, och tankarna har varit relativt lugna. Jag har mått bra och varit på bra humör. Lite illamående av bilresan bara :) OCH jag har fått mina KÄRA växter <3 Ja, jag är glad :) Men som sagt... T-R-Ö-T-T :P

 

Nu på kvällen, såg vi lite på melodifestivalen. Skrattade en del när programledarna började sjunga. Sitter där med en enligt mig, jättebra text, och gubben håller i en gitarr utan strängar, en I-pad fasttejpad på :D Och tjejen står där med ett intrument som själva bjällrorna felas på... Ja, det var SKITKUL att se. Kanske inte lika kul att läsa :P

 

Och sedan såg vi på "Fantastic four". Jag ÄLSKAR den filmen! Idag såg vi på ettan. En superduperbra film!

 

Japp. Nu blir det sängen ;) God natt med er <3

 

 

Av D - 21 februari 2014 23:28

Hmm.Hmm Känns som om idag är en dag då jag kommer att glömma mycket som jag har gjort. Har nämligen väldigt svårt att tänka tillbaka just nu...

 

Jag tog iallfall tag i detta med att föra in de senaste typ fem dagarnas besökare i sina respektive diagram. Då jag kände att jag behövde komma ikapp nu, då det till slut kommer att bli väldigt jobbigt att föra in dessa. Så DET har jag suttit med idag. Tog ett tag... Oj, nu höll jag på att ljuga :P Jag har INTE fört in siffrorna i diagrammen. Det tog för lång tid att bara göra listorna som jag gör iordning INNAN jag fixar i diagrammen. Så jag orkade inte fortsätta. Men imorgon tar jag nog tag i diagrammen. Tar ju typ bara fem minuter ;)

 

Jag har fått svar från några "lägenheter". Hyresvärdar. Verkar än sålänge inte vara någon napp. Antingen stämmer det inte för att det inte finns kollektivtrafik... Har inget körkort. Eller så ligger det för långt bort för att jag ska kunna åka på visning. Men det säger nog snart "klick" ;)

 

Jag har även fått svar från min handläggare på försäkringskassan, som säger att både arbetsförmedlingen och hon är rådande överrens om att det krävs ett läkarutlåtande om jag ska få börja arbetsträna. Okej egentligen, för min del. Men det är bara det att det tar en sådan HIMLA TID! Jag har liksom inte tålamodet. Allt drar ut på tiden och jag har typ "kämpat" för en praktikplats sedan i SOMRAS (tidig höstas, kanske)! Men det går bokstavligt talat i snigelns takt (tror att jag drömde om sniglar inatt... Vi hade dem i frysen :P Levande... Konstig dröm :P). Och även det enda ANDRA som är viktigt för mig, tar en VÄRLDANS tid. Att få lägenhet. Eget boende... Ett eget LIV.

 

Men men. Nog om det :)

 

Så vad har jag GJORT idag då? Jag har iallafall fått hem min väska som jag köpte till mobilen. Kunde ju inte testa den, då mobilen kommer först nästa vecka. Men kan ju säga att både misstagen och motgångarna, flockas kring mig just nu! Väskan är HELT klart för kort! Min mobil kommer att vara för lång för att väskan ska gå att stänga... Japp, så var det tydligen. Suck säger man då. Satt säkert i två timmar och mätte den där väskan. Både med måttband och linjal. Önskade väl att, om jag mätte den tillräckligt många gånger, skulle den växa till sig lite :P

Jaja. Får se hur det blir. Kanske passar den ändå. Annars får jag väl göra det bästa av situationen när jag väl märker motsatsen ;) Aldrig mer beställa :P Suck...

 

Annars har jag kollat blocket. Både hundar och lägenheter. Sökt en till lägenhet... Ja, och så har jag läst bloggar... Ändrat i bloggens sidomeny, bland "bloggar jag läser". Jag har suttit och sett på OS... Eller sett och sett :P Jag har suttit och tänkt på annat och knappt ens sett att jag HADE en tv framför näsan :P

 

Och så har jag pratat med min bästis i telefon. Ringde henne, då hon hade messat min mamma och bett att jag skulle ringa. Pratade i... Ja, kanske fem minuter. Hon hade fått paketet som jag skickade henne häromdagen. Men hon har inte öppnat det. Så vi beslutade att det vore roligare om hon väntade tills jag kommit över. Så att vi får glädjas åt det tillsammans. Ska antagligen dit nästa vecka.

 

Ja-a. Det kanske var det. Intressant intressant :P Eller inte :D Men till kvällen såg vi en jättebra film. Minns inte vad den heter. Så bra med det. Men den var intressant och rolig.

 

God natt med er. Från en snurrig D.


 

Av D - 20 februari 2014 22:07

Vet inte riktigt vart jag ska börja. Känns som om jag har såå mycket på hjärtat idag. Undrar hur jag ska korta ner detta inlägg, så att det inte blir ALLTFÖR långt :P

 

Idag har jag iallafall... Ja, jag klev upp klockan tio. Klädde på mig och slog igång datorn. Kollade klockan... Och upptäckte att den BARA var tio! Bäddade sängen och la mig och vilade en stund till.

 

Dagen började segt. Såg ut att bli ännu en dag som alla andra. Där jag bara sitter och glor, typ. Men så... Ja, då intresset för hundar, har börjat glöda lite lätt inom mig igen, och längtan börjar bli oövervinnerlig, hade jag idag mycket tankarna mot drag. Började kolla dragselen på internet. Olika bilder på hur dessa kunde se ut. Och så RÅKADE jag hitta in på en sida där en tjej hade lagt ut instruktioner med bilder på hur man sydde sitt eget dragsele. Enkla instruktioner och en bra vägledning steg för steg. Sparade sidan, då jag någon gång SJÄLV vill sy ett sele! Det vore spännande och gör man det rätt, blir det i EXAKT din egen hunds passform!

 

Och efter detta, KUNDE jag ju inte längta mer efter en egen hund och att få börja träna drag med min älskling. Kollade blocket ett antal gånger. Hittade även min drömhund. En jättefin lite vovve. HADE jag inte bott hemma nu, är sannolikheten nästan hundra, att jag hade bokat den valpen <3 Kärlek vid första ögonkastet. Jag kände mig så hemma med den hunden, bara av att se den på bild.

 

Efter att jag fått syn på den och insett hur mycket det betydde för mig att få börja mitt nya liv, tog jag tag i detta med lägenhet en gång för alla. Nu SKA jag f*n ha en lägenhet! Så började söka på blocket och skrev till... Ja, några stycken. Får se om det ger resultat. Men ska kolla lite varje dag och söka alla som kan tänkas passa. Inte är jag kräsen iallafall. Spelar ingen roll hur det ser ut. Bara jag kan få ett liv som jag känner att är värt att andas för ;)

 

Idag såg jag på ett program på kanal 4, som handlade om en 16åring som hade en sjukdom som gjorde att hon åldrades MYCKET snabbare än oss andra. Redan som liten flicka, såg hon ut som en medelålders kvinna. Hennes hud blev slapp och... Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Men vilket liv! Tänk själva hur "normala" människor blir mobbade och utsatta. Jag blev så berörd när jag såg hur dåligt hon mådde och har mått av det där. Även hennes mamma och några av hennes syskon hade sjukdomen.

Har ju tidigare hört talas om den där andra sjukdomen då man ser gammal ut, blir gråhårig och börjar tappa håret, redan som bebisar typ. Men då har jag inte för mig att man växer särskilt mycket heller... Ja, jobbigt är det i varje fall. Liksom alla andra sjukdomar som man kan födas med eller drabbas av... Vi som föddes friska, är lyckligt lottade... Och vi borde ge DUBBELT så mycket kärlek och omtanke till de som kämpar mot svåra sjukdomar. För att dessa glöms ofta bort <3<3<3 Hjärta till dem <3<3<3

 

Hmm... Annars(?). Jag har kollat mailen och irriterat mig på att allt går så trögt och att jag inte får veta något. Inte kommer vidare... Inte vet vad som händer. Och jag har läst bloggar... Lyssnat på musik och sjungit högljutt :P Ja-a... Och så har jag sett på "Farmen" och "Djurskyddsinspektörerna.

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 19 februari 2014 22:42

Hihi. Glömde att skriva att jag har kollat hundar på blocket. Inte så intressant. Men det jag vill skriva, är att jag köpte en present till min bästis idag. Eftersom att hon fyller år och jag skulle ha kommit hem till henne i helgen och göra henne sällskap. Men så tappar man mobilen i toaletten och får inte tag i hennes nummer :P Så blir lite kruxigt att få kontakt då. Så jag köpte en jättesöt skål med ansikte (en putande pussmun) på, till henne. Och sedan ett kort där jag skriver grattis och anledningen till att jag inte får tag i henne. Så det kommer hon att få i brevlådan om några dagar ;)

 

Kände att det var viktigt. För att hon är en tjej som är väldigt lättstött och lätt tycker synd om sig själv. Tror att alla andra är emot henne. Och då vi har varit bästisar sedan... Ja, 15 år tillbaka, så är det viktigt att jag fortsätter vara där för henne så gott det går. TROTS att jag är väldigt osocial och helst inte umgås med någon. Bra att värna om sina vänner, och visa att man finns där för dem ;)

 

Så. Det fick bli så sålänge. Så åker jag till henne när jag fått hem min nya mobil. Då kan vi umgås ordentligt ;)


 

Av D - 19 februari 2014 22:08

Har en sådan där spänd känsla inombords. Återigen perfektionismen... beslutsångesten och prestationsångesten som spökar. Den gnager hål i mig och försöker bryta ner mig till ett tunt puder på marken. Jag känner det. Hur den försöker. Men jag ska försöka vara stark. Intala mig själv att det inte ÄR hela världen. Att jorden inte går under bara för att... Ja, varför skulle den göra det? Det är ju inte logiskt eller tänkbart på NÅGOT sätt. Men ÄNDÅ är det så svårt att slappna av och låta saker bli som de blir... Konstigt det där.


Men nog om det. Nu ska jag sluta fundera så mycket. Funderingar leder bara till grubbel, vilket leder till stress, oro och ångest. Slappna av och låt vinden föra dig åt rätt håll, kära D :)


Idag har jag, precis som varje dag, bara suttit och väntat. Degat och gjort typ ingenting. Jag har, precis som varje dag, suttit på min ända och stirrat in i dataskärmen. Visat samma webbsida, gång på gång. Tjatat ut dem sådär ordentligt. För att sedan, när jag tröttnat på mitt fyrkantiga rum och min fyrkantiga dataskärm, förflyttat mig ner till nedervåningen, och börjat stirra in i nästa skärm. Tv-skärmen. Suttit DÄR och bara stirrat.


Men förutom att bara stirra som jag gör VARJE dag. Förflyttat mig från skärm till skärm, som jag gör VARJE dag, och bara väntat som jag också gör VARJE dag, har jag även skrattat åt mina syskons busande och lyssnat på deras dumma kommentarer. Tyckt att de var både äckliga, då de släppte sina gaser på varandra med flit eller satte upp sina stinkande fötter i ansiktet på varandra, och roliga då de är så otroligt snälla mot varandra och alla andra. Jo, bröderna alltså. 19åringen och 13åringen. Visst älskar de varandra, alltid :)


Annars. Jag har läst lite bloggar, ett par gånger minst, på varje blogg som jag har sparat. Jag har tagit bort två eller tre av bloggarna jag läser. Då de har fallit ur mitt intresse lite grann. Så ska uppdatera det i sidomenyn sedan. Ja, och så har jag haft mailkontakt med företaget som jag beställde mobilen ifrån. Och tyvärr var det INTE möjligt att ändra i ordern. Då den redan var betald. Blev först irriterad. "Vad spelar det för roll om jag vill lägga till en hundralapp och sedan få hem ett paket istället för bara en vara?". Frustrerad var vad jag blev. Men jag mjuknade till när det var en trevlig man som till sist förklarade läget för mig och visade att han brydde sig. Så jag köper helt enkelt till tillbehören senare, om jag känner att jag behöver dem ;)


Ja, och så har jag mailat fram och tillbaka en del med min farmor. Får se om hon kan hitta in till bloggen sedan. Annars får jag försöka hjälpa henne. Svårt att veta hur man ska göra, när man typ inte kan datorer alls. Då är även det enklaste saker, svåra att klara av :)


Och nu till kvällen, såg mamma och jag på "Mia på Grötö". Började med att jag inte kände igen NÅGON, till att jag kände igen dem allihop, när det kom till kritan :P Det var ju Ronja Rövardotters pappa. Kul att man kände igen honom! Felix Herngrens (hette han så?) broder, och så var det "Lotta på Liseberg". Alltid kul att se det programmet, när man känner igen personerna. Nästa vecka är det "Martin Beck" och "Chefen i Beck"... Ja och så minns jag inte den tredje. Men SKA se det nästa vecka!


Ja, och "Farmen" var ju såklart ett måste, idag. God natt med er <3


 

Av D - 19 februari 2014 20:32

Allt jag gör om dagarna, är typ tänker, tänker och tänker. Jag gör inte så mycket av mina tankar sedan. Utan mina planer, önskningar och drömmar, kommer bara till tankestadiet. Inte längre.

... För att jag vet inte HUR jag ska göra för att ta mig framåt.


En liten del av det inlägg jag nyss skrev på min andra blogg.

 


 

Av D - 18 februari 2014 21:08

Seg dag idag. Sådär seg som den blir när man inte kan göra så mycket annat än att vänta. Eller det KÄNNS som om det är det enda jag kan göra iallafall. Det är helt klart det enda jag gör! För att fastän jag VET innerst inne, att jag skulle kunna göra mina dagar såå mycket händelserikare, min vardag såå mycket bättre, genom att bara lämna huset, ta mig ut och träffa folk eller börja med någon rolig aktivitet... Ja, så går jag bara hemma och väntar. Känns inte bra att lämna huset. Det är ju inte DET jag vill. Det jag vill är ju redan igång. Det går bara VÄLDIGT segt.

 

Det jag går och väntar på, är att få komma igång med en praktik. Att få komma ut och arbeta, och så småningom få en egen lägenhet. Så att jag får ett mer självständigt och vuxet liv. Men än sålänge står jag still och stampar. KÄNNS det som iallafall! Men tänker jag efter, så VET jag att jag går framåt, men att jag bara "har valt" att göra det väldigt långsamt. Men faktum är ju att även den som går långsamt kommer framåt ;) ... Så det är bara att hålla ut. Snart SPURTAR jag fram i ilfart, ska ni se :P

 

Jag ser bara fram emot det såå mycket, när jag har ett eget ställe, eget ansvar... ett eget liv, och någon eller något att älska <3 När livet har fått en mening. När jag VET varför jag lever :)

 

Annars. Dagen idag. Idag har som sagt varit en seg dag. Jag har befunnit mig framför datorn och gjort ingenting, hela dagen. Segat som få. Jag har kollat mailen, läst lite bloggar, kollat vovvar på blocket... Ja, och så har jag beställt hem en ny mobil och även en vattentät väska till den. Men då det inte ännu tycks finnas några väskor eller fodral till just den modellen, så fick det bli en som passar till de flesta mobiler sålänge.

Men jag är ju bara så otroligt duktig :P Idag har jag gjort två beställningar... och BÅDA lyckades bli fel på NÅGOT sätt! DÅ är man ju duktig, så säg :D Först beställde jag mobilen. Köpte till 3års garanti (på det året som redan ingick). För att jag tänkte att det kunde vara bra... Men så kom jag på, efter flera timmar, att jag ju skulle ha köpt ett paket och inte bara mobilen. Det fanns ju paketerbjudanden också, som jag redan bestämt jag skulle ha. Så det var bara att skriva till dem och fråga om de kunde ändra beställningen.

Så beställde jag väskan. Och någon timme senare, upptäcker jag att den JAG beställde inte fanns i lager just nu, och att den var vit. Då jag ser en svart likadan som FINNS i lager, vill jag ju hellre ha DEN. Så jag skickar iväg ett mail och frågar om de skulle kunna skicka den svarta istället :P

 

Ja. Virrigt det där med att handla. Tycker inte om att beställa saker, för att man alltid är så efterklok. Men men. Det löser sig nog med detta också. Tids nog ;)

 

Ja. Annars har jag inte gjort så mycket. Mailade min kära farmor idag, och hörde hur det var med henne. Det var länge sedan vi hörde av varandra och jag tänkte att även hon ska få chansen att hänga med i vad som händer i mitt liv. Så nu kan hon läsa denna bloggen ;)

 

Så blev det "Farmen" och "Bygglov", och nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas på någon form av signal som tar mig närmre praktikplats, imorgon ;)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 18 februari 2014 19:18

Ja, det här är vad jag känner för just nu. Vill bara att det händer nu, nu, nu. Allt går så segt. Men även den som går långsamt, kommer framåt ;) Bara att hålla ut :)

 


 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards