Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 27 februari 2014

Av D - 27 februari 2014 22:02

Jag kan ju börja med att säga att jag inte har någonting att dela med mig av, men att denna text samtidigt kommer att bli väldigt lång :P

 

Igår natt innan jag somnade, låg jag och bråkade med radion på min nya mobil. Jag sökte efter kanaler... Vissa fungerade. Andra inte alls. Ibland var musiken dånande hög och sången knappt hörbar. Vissa gånger skiftade volymen upp och ner hela tiden. Och vissa gånger brusade det bara. Vissa kanaler fungerade och andra inte... Jag kunde inte förstå vad som var fel. Men så tänkte jag. "Kanske ska testa ett par andra hörlurar". Sagt och gjort. Och gud vilken skillnad!. Dessa hörlurar fungerade såå mycket bättre. Musiken var normal och mottagningen bra. Ja, inte på alla kanaler. För att det är det ju aldrig. Men... Ja-a. Så. Spåren i hörlurarnas metalldel, måste även de vara helt rätt. Inte bara antalet spår eller storleken på metallpiggen, utan också hur spåren ser ut ;) Iallafall är det vad jag har uppfattat det som ;)

 

Imorse låg jag kvar i sängen och drog mig. Länge låg jag där och ville inte kliva upp. Hade ju ingen anledning. Drog mig upp ur sängen för att spraya min växt med vatten och slog på datorn för att kolla mailen. Men gick sedan och la mig igen...

 

Jag har fått mail från min handläggare på försäkringskassan, som sa att hon inte hade kunnat boka tid för mig på psykiatrin för en arbetsbedömning... och att jag i så fall själv fick göra det. Men då jag tycker att det känns lite onödigt att ta kontakt med vården bara för att få min arbetsförmåga fastställd, bestämde jag mig för att istället gå till arbetsförmedlingen och prata med dem. Kanske kan de fixa så att jag får börja praktisera(?)...

 

Annars. Jag har pillat lite med min mobil idag och känt mig lite mer avslappnad vad gäller den. För att det ÄR ju trots allt så. Nya saker är bara ömtåliga till en början. Sedan kan man börja "ta" i dem, utan att de går sönder :P Men egentligen är de ju lika ömtåliga eller hållbara hela tiden ;) KÄNNS bara ömtåligare i början!

 

Jag har sökt efter ett par försvunna hörlurar. Då jag inte har några som jag riktigt trivs med. Har haft ett par som jag inte minns hur de var. Men kan inte hitta dem, och då inte heller testa dem. Har typ letat överallt... Men men.

 

Och så har jag pratat med min förra sambo i telefonen. Testade samtal med min nya mobil för första gången. Med headsetet då såklart :) Fungerade skitbra, och jag ska inte behöva plocka upp mobilen för att ta emot samtal. Vilket har varit ett stort grubbel-moment för mig, den senaste tiden.

 

Ja-a. Annars har jag läst bloggar, kollat mailen, vovvar och lägenheter på blocket...

 

Hmm. Minnet alltså. Har säkert glömt TONTALS av saker! Men nu till kvällen, såg vi på en "Jackie Chan"film. Vilka ALLTID är lika roliga! Älskar honom och hans filmer!

 

I helgen är jag borta. Åker till min kompis ett par nätter, och kommer att skriva igen nästa gång, på söndag. Ses då!

 

Så. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards