Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av D - 14 februari 2014 20:52

Varje kväll kommer jag in på rummet och tänder lampan. Inget ljus. Kolsvart i rummet. "Just det ja. Måste byta lampan. Men orkar inte nu. Gör det imorgon...". Och så blir det "imorgon". Men dagsljuset i mitt rum, gör att man inte tänker "Just det. Byta lampa"... Och så blir det kväll... och så tar vi en ny vända :P Undrar när denna lampan kommer att bli bytt :P

 

Idag har vi iallafall haft besök. Min mammas kära kusin var här. Han ville att jag skulle få träffa hans lilla vovve. En Jack Russel på 7 månader. För att de kommer att behöva mig som hundvakt, lite då och då. Känns kul. SOM jag har saknat kontakten med hundar! Den OTROLIGA kärlek som bara DE kan ge. Och deras underbara förmåga att ta in information och LÄRA sig saker! Såå kul att hålla på med dem. ÄLSKA.

 

Vovven var väldigt liten, söt och vild. Bets precis lika mycket som min stora Malamute/husky-blandning gjorde när HAN var sju månader. Men OJ så mycket vildare och envisare denna lilla hund var! Vår hund slutade när man sa till, hade lärt sig att stanna på stället när man sa till och var VÄLDIGT, väldigt lättlärd. Denna var väl lite tvärt om :P

 

Men söt var han. Och trots att han var mer vild än tam, GICK det att se till att han gjorde som man sa, och han lärde sig ;) en del. Bara på de timmarna som han var här. Bråkade med husse och kaxade som f*n, med tänderna blottade. Ja, han var kaxig och tyckte att det var JÄTTEKUL att retas :D Ska bli kul att passa honom. Älskar honom såå, och han och jag blev riktigt bra kompisar :P

 

De åkte hem sådär vid åttatiden. Och dessförinnan... Ja, vad gjorde jag då? Innan de kom(?)... Jag satt vid tv:n och kollade konståkningen... Hmm... Kollade även bloggstatistiken och undersökte susnet som FORTFARANDE tycks krångla ibland. Den registrerar inte alla besökare och sidvisningar. Så stör ju mina diagram litegrann. Då jag inte kan skriva in rätt siffror. Men det får väl så vara. Det är nog tillfälligt, och allt kan inte vara perfekt. Lite fel i statistiken här och där. Men man ser ju iallafall ungefär ;)

 

Ja-a... Annars vet jag inte. Klev iallafall upp vid halv elva imorse. Åt frukost och sådär. Sedan satt jag här. Har nog läst lite bloggar och kollat mailen idag, också :)

 

God natt med er <3 Jo kollat blocket efter hundar, har jag också gjort. Hundlängtan ökar :P

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards