Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av D - 3 februari 2014 21:37

Ja. Vi kör ett inlägg nu då. Så att jag kan stänga av datorn och gissa vad... Sticka!

 

Nu när jag ändå nämner "sticka". Vilket problem jag har haft med min stickning, de sista suttna timmarna! Ja, när jag har stickat klart mer än halva första delen till min stickning, så märker jag att garnet var nästan helt av på ett FLERTAL ställen! Och det går ju inte att sticka med. För att det jag stickar, ska ju hålla också! Även om jag inte vet om proportionerna är rätt, så att det går att använda (då jag stickar utan mönster. Utefter min bild i huvudet), så vill jag ju inte att allt ska ristas upp sedan, när jag typ HÅLLER i det!

 

Nej. Så jag fick klippa bort den garnbiten, och så fäste jag garnet på nytt... Men till när jag märkte att det var av på såå många ställen, gav jag upp och bytte garn. Ja, och då kan man ju bara GISSA vad som var fel med DET garnet! Det var ju OCKSÅ nästan av på ett flertal ställen! Men nu kör vi på det ändå. Så får vi se vad som händer. Det blir en rolig och unik stickning det här, iallafall :P Med olika färger på de mest underliga ställen. Blir en liten stumpgarnsstickning :P

 

Ja. Men förutom att sticka idag, har jag fixat med mina statistikdiagram och gjort ihop en bild som jag framöver tänker använda till att hajpa med. Kanske fixar till två till, att byta med, vid senare tillfälle. Men blev typ förälskad i den som jag gjorde idag!

 

Ja, och nu till kvällen, har jag sett på lite tv. "Farmen" och "Familjen Annorlunda", blev det idag ;) Jag som själv är uppväxt i en rätt så stor familj, känner mig som hemma, med att titta på det programmet. Följde det för några år sedan, men har inte sett det på ett par år, kanske.

 

Jag tog en promenad idag, också. Vilket bilderna i inlägger under, skvallrar om. Och guuud! Världens underbaraste promenad! Förutom att jag höll på att tappa byxorna och hade skoskav av mina nya stövlar. Men det var VÅR! Vilken härlig vårkänsla jag fick. Jag njöt till högsta grad ;)

Solen lyste upp det vita snötäcket, och fick det att glittra sådär härligt. Fåglarna kvittrade och naturen doftade vår. Det var en alldeles lagom temperatur och inte alls för blött ute. Helt perfekt <3 Inte ens musik i öronen, hade jag. Som jag njöt <3 Promenerade och dagdrömde. Ja, i mina drömmar, hade jag en hund med mig på promenaden. Om inte i verkligheten, finns han i mina drömmar <3

 

Okej. Har bara en sak, innan jag sparar detta. Vilken NATT jag hade! Natte igår var allmänt hemsk. Jag mådde dåligt utan anledning. Hade ångest och kände mig nere och uppgiven. Ville inte behhöva somna för att vakna dagen efter. Jag borstade inte ens tänderna innan jag la mig! Klädde bara av mig. Satte musiken i mitt öra, i förhoppning om att kunna slappna av... och la mig.

Det slutade med att jag satte mig upp, stickade ett par varv på min stickning, och åt en hel mjölkckockladkaka! Mitt i natten! För att sedan lägga mig ner och somna på knapp timme :P Hälsosamt för både kropp och tänder :P

 

God natt med er <3

Av D - 3 februari 2014 16:14

 

Från dagens promenad :) Inlägget... Det vill säga "texten" kommer ikväll. En fin bild på naturen, med solen i snön. Och en bild på mig, som var jättesvår att redigera så att den såg bra ut (utan att man ser PRECIS vem jag är). Men denna bjuder jag på :P

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards