Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av D - 2 februari 2014 22:17

Vilken dag! Jag känner mig helt färdig. Liksom utpumpad och sliten.

 

Idag har jag nästan bara gjort EN sak HELA dagen. Jag har STICKAT. Stickat, stickat och stickat. Mitt pekfinger känns alldeles ömt av att ha pressat mot stickans spets så många gånger. Men det går framåt. Väldigt långsamt. Fööör långsamt! Jag vill ju bara bli klar, klar, klar. Och att inte se att det hela växer, gör mig bara otålig. Vilket gör att jag sitter och nöter och nöter, tills jag kan SE utvecklingen.

Och det känns så kul att jag själv bestämmer PRECIS hur jag ska sticka, bara genom en bild i mitt huvud. Och sedan att det faktiskt BLIR som jag tänkt mig! Det är jättekul.

 

Så jag har suttit i flera timmar idag. Instängd, isolerad på mitt rum. Och stickat maska för maska. Lagt till maskor, tagit bort maskor. Stickat räta varv och aviga. Och ikväll innan jag sover, ska jag rita ner hur nästa del till projektet, ska se ut. Och hur många delar det ska bli.

 

Och guuud som jag har tänkt idag! Jag har verkligen funderat och planerat. Det tar en del tankekraft, att sitta och och sticka efter eget huvud ;)

 

Annars så har jag bara fört in gårdagens statistik i sina diagram... Ja, det är vad jag har gjort på datorn idag! Alltså inte mycket!

 

Vi har haft besök. Då vi skulle fira 17åringens födelsedag idag. Så 21åringen och hennes kille, kom över. 22åringen och hennes kille var redan här. Vi hade trevligt, åt chokladpaj och pratade högljutt. Eller, ja. JAG var väldigt tyst och sluten. Som jag ofta BLIR när det blir mycket folk. Men det pratades i munnen på varandra. Diskuterades hit och dit, och skrattades.

 

Firandet blev kort. Sedan plockade jag undan efter fikat. Sköljde av disken, plockade ur den rena disken ur diskmaskinen och plockade i den smutsiga. Sedan stack jag upp och stängde in mig på mitt rum igen. Sticka! Sticka, sticka, sticka :P

 

Vad jag har haft på hjärnan idag, FÖRUTOM stickningen, är mitt hår. Att jag ska klippa mig så fort som jag orkar... och helst IGÅR! Och hundar såklart :) Men jag har även tänkt en hel del på det här med praktik, eget boende, och läkarsamtalet. Jag vill bara att allt drar igång nu. Orkar liksom inte vänta längre. Otålig som jag har blivit. Och det är inte ens säkert att jag får någon läkartid inom gränsen av en månad! Orkar jag vänta så länge? Eller ska jag kanske bara dra mig undan försäkringskassan och sedan gå till arbetsförmedlingen och söka jobb och praktisera, precis som alla andra? Och sedan är ju frågan. Om läkaren bedömer att jag INTE ska börja arbeta (vilket jag inte tror)... Då MÅSTE jag väl nästan lämna försäkringskassans stöd och aktivitetsersättningen, för att lösa det på egen hand? För att, hur går jag ANNARS tillväga? Behöver ju komma ut och jobba.

 

Ja, men vi såg iallafall en enligt mig, jättedålig film, nyss. "Dredd" tror jag att den hette. Superbrutal och äcklig. Även för mörk för min smak. Inget ljus. Inga glada färger. Kollade säkert på klockan TIO gånger!

 

Ja. Och nu ska jag försöka sova och hoppas på snabb framgång på praktikfronten. God natt med er <3

Av D - 2 februari 2014 12:00

Här kommer veckans "veckans" ;)


Något som slagit mig i skallen den här veckan, är hur mycket VILJAN egentligen betyder när man ska göra en förändring till det bättre. Den är såå avgörande! Jag har inte tagit mig NÅGONSTANS med det som jag skulle behöva förändra för att må bättre, för att just VILJAN inte har varit tillräckligt stark. Rätt så frånvarande faktiskt.

 

Blev nöjd med bilden. Tog ett tag att komma på hur jag skulle göra. Men till slut så ;)

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards