Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av D - 29 januari 2014 22:02

Ja, vad ska jag säga om dagen som varit?

 

Jag kan väl säga som så, att jag har strugglat. Jag har tampats med ångest som bokstavligt talat, fyllde HELA min själ. Gjorde att jag trycktes ner under jord, kändes det som. Det var jobbigt att vara jag, och jag kunde inte komma överrens med mig själv. Ja, det kändes såpass jobbigt, att jag kände att jag MÅSTE förändras för att orka leva!

 

Bara den grejen att jag hakar upp mig, oroar mig och får ångest. Ältar, grubblar och har mig... Ja, för sådana ONÖDIGA saker! Bara DEN grejen, gör att frustrationen stiger. Och att jag inte tycks kunna sluta med det och slappna av, gör ju det hela ÄNNU mer irriterande!

 

Jag har svårt för förändringar... Även om det är förändringar som jag SJÄLV vill göra. Tvivlar på vad jag egentligen vill och varför jag helt plötsligt vill förändra. Börjar undra vad som egentligen är rätt och fel, av de två sätten. Och allt blir rörigt, då rutinen bryts. "Vilket ska göras när, och på vilket sätt?". "Vad är rätt och vad är fel?". "Vad är egentligen meningen?".

 

Ja, nu blev det mycket snack runt omkring... ÄNNU en sak som ger mig ångest! För att, bloggen var ju ursprungligen till för BARA vad jag gjort under dagen!

 

Men men. Lämnar det bakom oss, och tar dagen som varit, istället ;) Förutom att jag nästan grävt ner mig, har jag suttit vid datorn (såklart :P) och joxat lite med mina diagram, lagt till lite saker och gjort ett till diagram. JÄTTEKUL att hålla på! Verkligen! Och såå SNYGGT det blir! Och så har jag läst lite bloggar, typ en gång. Bloggat lite grann på min andra blogg...

 

Och så har jag tagit en liten promenad. Ja, jag behövde bara bort från alla tunga känslor en stund (efter att ha suttit vid datorn HELA dagen). Så jag gick ut i kylan. Och det var KYLA! Den bet sönder mig utifrån och in. Jag kunde lika gärna ha gått i bara byxor och tröja, min hud vetligt :P Ögonen värkte av kylan. Huvudet likaså. Och kinderna stod ut med att bli GNAGDA och torterade!

Ja, det var hemskt. Men jag fortsatte gå. Jag ville inte gå hem. Njöt nog ändå, på något sätt. Ville iallafall inte tillbaka in... Till ångesten. Men då mitt nä så trevligt började värka igen, vände jag och gick hem. Skönt det, då jag sakta bröts ner av herr kyla :P

 

Efter det, har vi typ sett på sista delen av "Flickan som lekte med elden". Så nu har vi bara den sista filmen på två delar, kvar ;) Den har jag inte sett. Så ska bli kul :)

 

Godnatt med er <3 Nu krävs lite sömn efter dagen som varit ;)

Av D - 29 januari 2014 15:31

  

Ibland delar jag med mig från den andra bloggen. Men känns som om det blir nästan varenda inlägg, nu. Jag är väl mycket för att dela med mig till omvärlden :P Jag som bara skulle ha gjort ett inlägg varje kväll på denna bloggen :P Där ser vi hur det gick med DET! Lite ångest för det. Men det är väl inte hela världen ;)

Tidigare månad - Senare månad

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards