Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av D - 22 januari 2014 22:04

Man vill bara gå och lägga sig, så att dagen kan ta slut och nästa kan börja. Dagarna är HELT klart för långa, när man väntar på något gott!

 

Idag vaknade jag rätt så tidigt, men låg och halvsov tills klockan ringde klockan halv tio. Funderade halvt sovande, fram och tillbaka, på ifall jag skulle kliva upp och åka med till affären eller inte. Behöver ju hämta ut mitt paket med vitaminer, på Willys...

 

När klockan blev närmare halv elva, ringde min handläggare på försäkringskassan. Vi pratade i ungefär en kvart. Jag minns ju såklart inte samtalet utan och innan. Men hon ville iallafall att jag skulle prata med en läkare för att få en bedömning. Eftersom att det skulle vara svårt för mig att få någon praktik, när de inte är säkra på att jag är i rätt tillstånd...

Jag hade ju liksom ställt in mig på att jag bara skulle säga ifrån mig aktivitetsersättningen och sedan börja praktisera/söka jobb/arbeta så gott jag kan. Leva så normalt som möjligt, och bara påbörja mitt friska liv. Så jag tvivlade ju till en början, på att genomgå en läkarbedömning... Men godtog det ändå, till slut. Och efter samtalet, kom jag på att det ju faktiskt var vad jag från början ville! Jag var ju inne på det! Att låta en läkare göra en ny bedömning och se om jag kunde bli friskförklarad. Och nu får jag ju chansen! Så. Nu är jag igång ;)

 

Ja-a... Vad har jag gjort idag? Jag har suttit en HEL del vid tv:n! Efter lunchen satt jag en del vid datorn. Kollade det vanliga. Ställde statistik över bloggen. Läste bloggar. Klickade runt bland nya bloggar. Kollade husdjur på blocket... Ja-a. Och jag har... Ja, vad har jag gjort? Svårt det här :P Jag har redigerat ett foto, också. Ett slumpat foto från blocket. Brukar göra så, och sedan slänga dem igen. Är bara kul att hålla på ;)

 

Ja. Iallafall. Jag har sett två filmer idag. Ena själv. Den sista delen av "Mannen under trappan". Hemsk, sorglig och brutal film rakt igenom. Dåligt slut. Men en såå spännande film! Allra helst för mig som älskar psykologiska thrillers!

Den andra filmen såg jag tillsammans med min 17åringa lillasyster. Då hon nyss kommit hem från skolan. Då såg vi "Paradiset". En bra film. Men enligt mig, inte lika spännande som "Mannen under trappan.

 

Ja. Annars så har jag mest suttit och glott... Om jag inte har förträngt eller glömt något! Ångesten har inte varit lika intensiv... Vilket känns skönt.

 

Ja, och med det säger väl jag godnatt <3 Blev inte mycket mer än så, idag :)

Tidigare månad - Senare månad

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards