Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av D - 19 januari 2014 23:09

Ja-a... Igår kväll, efter att jag skrivit mitt inlägg här på bloggen, kollade jag runt lite på datorn. Mina vitaminer som jag nu tar, börjar nämligen ta slut. Jag började med vitaminerna efter att ha märkt vad mitt hår tagit stryk efter min långa svältperiod förra vintern. Min läkare skrev då ut Oralovite och folsyra till mig. Vilket har gjort håret lite starkare. Vet inte om det hjälpt särskilt mycket, egentligen. Men håret rasar inte som döda flugor längre, iallafall ;)

 

Så igår kollade jag efter nya vitaminer. Beställde hem ett B-vitaminkomplex. Alltså alla B-vitaminer i en och samma tablett. Ångrade mig sedan. Låg och tvivlade och grubblade hela natten. Kanske är oraloviten bättre för mig. Den har ju ändå fungerat tidigare. "Mitt hår MÅR ju så bra nu"... Med ångesten i högsta hugg, somnade jag ändå till slut.

Och imorse vaknade jag... Såklart :P Och började direkt kolla vitaminer på internet. Hittade ett B-vitaminkomplex som hade liknande doser vitaminer som oraloviten, men + folsyra. DET verkade ju bra! Så beställde hem det också! Vilket gav lite ångest... Nu hade jag TVÅ olika vitaminer! Varav en inte skulle komma till nytta. Och ändå kanske oraloviten är vad jag behöver! "Borde jag kanske köpa den ändå?". Ja och så hittade jag ett multivitamintillskott för fertila kvinnor. "Borde jag kanske ha köpt DET istället?" Ångest...

 

Ja, man kan då få ångest för mycket. Och idag har varit en dag då det varit nästintill omöjligt att koppla bort och slappna av. Så jag ringde min före detta sambo. Vi pratade i sådär två och en halv timme. Om allt och ingenting. Det var trevligt och jag mådde mycket bättre av det!

 

Annars har jag kollat hundraser idag. Försökt komma fram till en ras (eller flera) som skulle passa mig. Men det slutade med att jag raderade alla mina bevakningar på blocket, av ren frustration. Jag orkade liksom inte tänka. Ville bara flytta och påbörja mitt nya liv. Skaffa hund, jobba och må bra. Allt går bara för segt.

 

Jag har även ätit en MASSA godis! Bara PROPPAT i mig! Vilket lätt händer när man känner sig stressad, orolig och har ångest! Man äter så att man mår illa. Fast man egentligen inte ens är hungrig!

 

Jag har mest varit osocial idag. Suttit instängd på mitt rum och kollat alternativ till fler besökare på bloggen, bland annat. Och såklart det vanliga... Läst lite bloggar, kollat mailen... Ja-a... Något mer? Jag tror inte det... Jo, vi såg sista delen av "insider" idag. Nu när mamma och pappa kom hem från jazzkonserten.

 

... ... Ja, just det! Jag bokade uppringning från vårdcentralen idag, också! Så de ringer upp mig imorgon klockan ett. Så bokar vi antagligen tid för samtal och sedan skickas jag förhoppningsvis vidare till psykiatrin för påbörjan av friskförklaring! ÄNTLIGEN händer det något ;)

Av D - 19 januari 2014 15:00

 

Dessa är de ord som betytt mest för mig denna vecka ;)

Tidigare månad - Senare månad

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards